Ekonomski patriotizam pokretač razvoja ,,Toze“ i model poželjne ekonomske politike 1

Prilikom današnje posete preduzeću ,,Toza Marković“ d.o.o. u Kikindi, potpredsednik Pokrajinske vlade i pokrajinski sekretar za privredu i turizam, Ivan Đoković, upoznao se sa novim poslovnim procesima i novootvorenim pogonom i proizvodnom linijom u okviru proizvodnog sektora ove kompanije.

Đoković je kompaniju obišao sa direktorom „Toze Markovića“, Vladimirom Ilićem, gradonačelnikom Grada Kikinda, Pavlom Markovim, i saradnicima.
Nova proizvodna linija, crep velikog formata, u fabrici „Toza Marković“ je signal da ona ima svoje mesto na tržištu, konstatovao je Ivan Đoković.
,,Desile su se dve velike stvari u „Tozi Markoviću“. To nije samo otvaranje nove modifikovane linije, koja je konkurentna inostranim proizvođačima, već će ona omogućiti da se sa manje sredstava iskoristi kvalitetniji crep u građevinskoj operativi. To je poruka da, uprkos ekonomskim ,,mantrama“ i ,,mantrama eksperata“ koji govore o stranim investicijama, ono što je danas menadžment uradio i prikazao nam u fabrici, potvrđuje da srpska privreda i ekonomska politika u Srbiji moraju da budu zasnovane na domaćim proizvodnim sirovinama i resursima, domaćoj tehnologiji koja je oplemenjena stranim iskustvom, i domaćoj radnoj snazi“, rekao je Đoković. On je dodao da sve ono što je srpska privreda bila nekad, ova fabrika to potvrđuje i šalje širu društvenu poruku privredi da se ipak može voditi politika ekonomskog patriotizma.
Đoković zastupa stav da bi strateška državna preduzeća, poput ,,Srbijagasa“, trebalo da uđu ključne grane kao što je građevinska industrija. ,,Toza“ predstavlja dobar model i buduća je najava da će ,,Srbijagas“ postati njen većinski vlasnik i omogućiti da se ovo preduzeće razvija kroz državni intervencionizam. Kao većinski poverilac ove fabrike, ,,Srbijagas“ održava poslovanje ,,Toze“, dok će sticanjem većinskog vlasništva, ,,Srbijagas“ zasigurno očuvati ovo strateški važno preduzeće i dokazati da je ekonomski model zasnovan na razvoju domaćih preduzeća apsolutno održiv. Po njegovim rečima, time se potvrđuje ona ekonomska politika koja je prisutna u Sjedinjenim Državama, ali i u velikim evropskim privredama, koja upućuje da bi ovakav primer morao da bude jedan od ključnih modela razvoja privrede Republike Srbije.
Prema rečima direktora Ilića, nakon šesnaest godina, fabrika ,,Toza Marković“ izlazi na tržište sa dva nova modela crepa velikog formata, dobijenih investicijom vrednom blizu 2 miliona evra. On tvrdi da je ovo bilo neophodno ulaganje u borbi sa konkurencijom, ali i odgovor na zahteve tržišta zemalja u koje kikindska fabrika građevinskog materijala izvozi svoje proizvode.
Osnovno opredeljenje ,,Toze Markovića“ d.o.o. Kikinda je znatno veća ekonomičnost i efikasnost u poslovanju, zadovoljavajući, pritom, zahteve kupaca svojim asortimanom i kvalitetom svojih proizvoda.
,,Toza Marković“ je svakako orijentisan ka kupcima, pri čemu nastoji da proširi asortiman proizvoda, unapređuje kvalitet proizvoda i usluga, te smanjuje broj reklamacija. Rukovodstvo ove kompanije kontinuirano unapređuje efektivnost sistema upravljanja kvalitetom, radi na razvoju novih tehnologija i proizvoda.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari