Kad rudar i psiholog pokrenu kreativnu radionicu 1Foto: Magic&Love office

Milicu Timotijević, inače tehničara rudarstva, i Ivanu Jovanović, diplomiranog psihologa, spojila je želja da slobodno vreme iskoriste radeći ono što ih smiruje- pravljenje cvetnih ukrasa, a to je ubrzo počelo da im donosi dodatnu zaradu.

Priča o ovoj kreativnoj „kancelariji“  i papirnim cvetovima krenula je pre tri godine, kada su postale cimerke. Ideja se javila slučajno iako su se i ranije bavile kreativnim poslovima, Ivana sa majkom praveći sobne papuče i unikatne jastuke, a Milica cvećarstvom i fotografijom.

– Uobičajeno veče nakon posla, sedele smo u stanu i „visile“ na društvenim mrežama. Neko je na fejsbuk postavio sliku sa papirnim cvetom sa pitanjem da li neko zna da napravi ovo. Kako nam je bilo dosadno pokazala sam fotografiju Ivani i rekla ajde da napravimo. Posle pola sata prvi cvet bio je gotov, ističe Milica.

Kad rudar i psiholog pokrenu kreativnu radionicu 2Ubrzo su ukrasile svoj stan i kako ističu ti cvetovi su izgledali dovoljno dobro da unesu svežinu u starinski opremljen stan i podignu njihovo raspoloženje, te su ih ponosno pokazale prijateljima. Nakon uređivanja svog životnog prostora uradile su cvetove za par drugarica, a zatim je usledela prva poslovna ponuda.

– Otvarao se novi kozmetički salon, poznavala sam vlasnice pa sam im jednom prilikom pokazala cvetove i predložila da im uradimo besplatnu dekoraciju salona, gde bismo mi dobile reklamu. Mi smo uložile naš papir, lepak i trud, one su dobile cvetove i bile su nam prve mušterije, a mi za uzvrat anticelulit tretmane, što je u tom trenutku bilo super, naglašava za Danas Online Ivana Jovanović.

Kad rudar i psiholog pokrenu kreativnu radionicu 3Da je od hobija postao biznis koji može doneti dodatan novac shvatile su pre godinu ipo dana kada su nakon postavljenih fotografija na društvenim mrežama i preko prijateljica ponude za posao stizale od fotografa, roditelja i budućih mladenaca. Tada su osmislile ime radionice „Magic&Love office“.

– Nakon toga usledio je još jedan salon, butici, par dečijih rođendana, po koja svadba. U početku smo ih prodavale, vremenom smo proširile asortiman usluga, sad radimo i dekoraciju prirodnim cvećem. Čitava priča ne bi imala smisla da osim kreativnosti svaka ne radi ono u čemu je dobra. Pokazalo se da je Milica odlična u oglašavanju na društvenim mrežama, dok je meni komunikacija uživo jača strana, dodaje Ivana.

Ističu da na početku nije bilo lako, pored stalnih poslova koji nemaju veze sa dekorisanjem, izrada cvetova išla je sporo. Sada jedan jednostavniji cvet naprave za pet minuta, papir kupuju u veleprodaji i koriste poseban lepak. Ideje i šablone ukrasa priznaju „kradu“ preko interneta, sa raznih krajeva sveta, a naročito od Ruskinja i Amerikanki.

Kad rudar i psiholog pokrenu kreativnu radionicu 4Usluge naplaćuju u zavisnosti od vrste papira koji klijenti zatraže i veličine cveta. Sedefasti i papiri jarkih boja koštaju skuplje pa je samim tim izrada ukrasa od njih skuplja.

Proteklu godinu zaokružile su pojavljivanjem na sajmu venčanja, Belgrade wedding show, u sklopu njihovog vodiča za uspešnu organizaciju venčanja.

– Za potrebe proslave venčanja i rođendana iznajmljujemo dekoraciju, a u planu nam je da same napravimo i metalnu konstrukciju koju ćemo iznajmljivati. To što smo se našle u vodiču za organizaciju venčanja smatramo dobrom reklamom koja se isplatila, jer pri zakazivanju venčanja svaki par širom Srbije dobije po jedan vodič od matičara, naglašava Milica.

Kad rudar i psiholog pokrenu kreativnu radionicu 5Veštine promocije i izradu biznis plana Milica i Ivana učile su na startap radionicama, jer kažu da kreativnost nije dovoljna kada pokrećeš sopstveni biznis.

– Od mnoštva saveta koje smo tamo čule najbitniji je da se potencijalnom klijentu uvek izađe u susret. I ako mušterija kaže Futog, mi se pakujemo i idemo u Futog. Putujemo ili šaljemo dokoraciju po celoj Srbiji. I kada iznosimo cvetove ili udaramo prve eksere oni nas gledaju sa neizvesnošću, ali na kraju im se svidi, naglašava Milica.

Kreatorke Magic&Love Office radionice kažu da iako zvuči tradicionalno, njihova sezona traje od posta do posta jer najviše slavlja ima u tom periodu. Ova predstojeća biće obogaćena ukrasnim novitetima, ali i pojačanjem u radionici.

– Započele smo saradnju sa dve cvećare koje će izlagati naše kreativne šolje, pored njih novitet su i  ramovi, ukrasi od stiropora, bidermajeri… Konstatno smišljamo nešto novo, jer ideja je najvažnija, a i bitno je da nam nije dosadno, kaže Milica.

Kad rudar i psiholog pokrenu kreativnu radionicu 6Dugoročan plan rada, kažu, nemaju. Uzdaju se u naporan rad i rasporede prave po zakazanom projektu, a zarađeni novac ulažu u nove ideje i putovanja.

– Za sada je ovo hobi koji se lepo prodaje, pored naših stalnih poslova. Meni lično je doneo balans i naterao me je da usporim i da se vratim onom delu sebe koji sam pod kapitalizmom uspavala, zaključila je Ivana.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari