Autorka startapa pokazuje kako će funkcionisati aplikacija za navijače; Sve fotografije: Startit

Idejna rešenja izabrana su među polaznicima Startap akamedije, koja već više od šest godina okuplja, pomaže i edukuje domaće startap preduzetnike.

Petočlani žiri, među kojima je bio i jedan od osnivača Nordeusa, jednog od najboljih poslodavaca u Srbiji, zatim predstavnica Startita, utočišta za preduzetnike, ali i finansijeri akademije.

Predstavljanje Boostowskog – aplikacije za virtuelnog menadžera prodavnice

Među šest ekipa, koje su mesecima radile na poboljšanju svoje ideje za biznis, nagradu od ukupno 20.000 evra za pomoć početku rada podelila su dva tima – „Matchday stickers“  i Boostowski.

„Matchday stickers“ je aplikacija sa navijačkim stikerima za editovanje fotografija i videa, koja pruža dodatnu vrednost posetiocima sportskih događaja.

Zapravo se radi o timu o kojem je Danas već pisao, a čine ga bračni par Vera i Miloš Stevanović.

Oni su biznis počeli sa aplikacijom za mame milenijalke, koje se svakodnevno fotografišu sa svojim bebama. One su dobile mogućnost da kače stikere na srpskom jeziku na fotografije beba i trudnica –  da bi obeležile najbitnije dane u životu, napredak deteta ili trudnoće, prvi zubić, prvi bicikl, prvu reč… Ovo je prilično popularan koncept u svetu.

Ovoga puta, par je zadržao koncept, ali promenio ciljnu grupu, za šta je i dobio novčanu podršku i izabran za najbolji startap.

Zašto akademija?

Jedino rešenje da se iskoristi 4. industrijska revolucija jeste tehnološko preduzetništvo, kaže Vukašin Stojkov, suosnivač Startita i programski direktor Startap akademije, objašnjavajući zašto je pokrenuo Akademiju.

„Ovakvi projekti su toliko važni, jer kreiraju osnovu za ekonomsku budućnost Srbije, i u ovom poduhvatu je podrška velikog i stabilnog partnera izuzetno vredna“, dodao je Stojkov.

Svi polaznici Startap akademije

„Sa mama milenijalki prešli smo na navijače milenijalce“, objašnjava Vera Stevanović. „Tako će navijači koji skinu aplikaciju na svom telefonu imati priliku da koriste stikere sa obeležjima njihovih zemalja i timova. Verujemo da je odličan tajming za pokretanje ovakvog sadržaja, jer će izaći tik pred Svetsko prvenstvo u fudbalu, a pripremićemo stikere za sve zemlje učesnice. Planiramo isti koncept da kasnije širimo i na sportske klubove, pa će navijači dobiti i stikere sa obeležjima klubova koje vole“.

Druga nagrađena ideja jeste preduzetnički koncept tima Boostowski, koji je razvio aplikaciju koja pomaže prosečnom menadžeru prodavnice.

Ona, povezujući kasu u svakoj radnji, prati ponašanje zaposlenih i predlaže kako treba da ga modikuju. Na taj način, veruju kreatori, obezbeđuje porast prometa i profitabilnosti maloprodajnih objekta unapređenjem prodajnih kapaciteta zaposlenih.

„Ideja je da kreitamo savršenog menadžera prodaje“, objašnjava Biljana Ždrale, kreatorka aplikacije. „Godinama sam radila sa menadžerima i naša istraživanja su pokazala da 64 odsto šansi za prodaju menadžer gubi. Glavni razlozi su što ljudi ne kupe proizvod, ali i zbog velike fluktuacije radnika. Od pet ljudi, njemu ode barem jedan za godinu dana. Aplikacija može da reši te probleme“.

Na akademiji su se pojavile i druge originalne ideje ili su kreatori već uspešnih startapova tražili podršku da prošire svoj biznis.

Tako su polaznici bili i predstavnici „Naše patrole“, aplikacije koja javlja gde se nalazi policija u gradu, zatim „Carvisor“, već popularne aplikacije koja pomaže kupcima pri odabiru najboljeg automobila. Tu je i „Emitto“, sistem za notifikacije, koje obaveštavaju čitaoce o svakom objavljenom postu na stranici koju voli, ali i „Vidra packer“, aplikacija za automatsko organizovanje tovara na skladištima, koja štedi vreme i novac.