Foto: Pixabay

Milica Tesanović diplomirani je turizmolog i ekonomista, kojoj je nemački maternji jezik. Ipak, već godinama se profesionalno bavi – najlepšim danom u životu ljudi. Za one neromantične, bavi se organizacijom venčanja.

Nakon osam godina rada u turizmu, kao organizator specijalizovanih i specificnih putovanja, prebacila se na rad u građevinskoj firmi. Nakon nekog vremena, opet je promenila branšu i obrela se u tekstilnoj industriji.

Milica Tesanović u retkom trenutku odmora, tokom organizacije jednog od poslednjih venčanja; Foto: White.rs

Tokom godina traženja, konačno je odustala od toga da bude nečiji zaposleni i ušla u preduzetničke vode, sa idejom koja je kod nas tek u povoju, ali poslednjih godina postaje pravi „biznis bum“.  Osnovala je firmu „White wedding“.

„Biti organizator venčanja zahteva visok stepen odgovornosti“, priča Milica svoja iskustva. „Neophodno je prepoznati nečiju želju, a zatim je uskladiti sa mogućnostima, ali i sinhronizovati vise desetina učesnika koji imaju čast da baš na taj veliki dan budu deo nečijeg venčanja“.

Kako podrazumevaju ogroman broj pojedinosti koje treba organizovati i zakazati, svadbe su izrazito stresne po „učesnike“. Prema nedavnom istraživanju kompanije Kalms, britanskog biljnog lekara za zaštitu od stresa, 23 odsto mladoženja je reklo da im je „Veliki dan“ najstresniji događaj u životu. Sa ovom konstatacijom složilo se i 16 odsto mladi.

Iako na slici deluje tako, venčanja su mnogo više od okupljanja prijatelja i veselja; Foto: Pixabay

Zato se mnogi odlučuju da barem deo stresa prebace na organizatora, pa se u Srbiji tako javlja nova profesija.

„Često sebe uhvatim u razgovoru sa mladencima, kako govorim ‘naši gosti, mi ćemo, zajedno ćemo’. Prenese se ta emocija sa mladenaca tokom nekoliko meseci dok radim sa njima. Iako se godinama bavim ovim poslom, uvek postoji neizvesnost i osećaj uzbuđenosti, da sve prođe kako treba“, pokušava Milica da dočara iskustvo organizacije nečijeg venčanja.

Dragana Milojević iz Beograda takođe je organizatorka venčanja, a njena firma radi i dekoraciju dečijih rođendana. Zaposlila je još jednu koleginicu, a po potrebi angažuje i dodatno osoblje. Kaže da je ovaj biznis tek u povoju u Srbiji, ali da oseća napredak svakog novog proleća, pa od posla može i fino da se zaradi.

„Počela sam pre pet godina, a vidim da posla ima svake godine sve više, a budžeti sa kojima ljudi raspolažu sve su veći“, priča Dragana. „Jednostavno, pratimo svetske trendove. Parovima je lakše da prepuste posao nekome drugome, pogotovo kada su u pitanju detalji“.

Od kada joj par dođe na prve konsultacije pa do same svadbe – prođe obično nekoliko meseci. Za to vreme, organizatori su konstantno na vezi sa njima. Mladenci obično kažu šta bi voleli da im bude tema, a ona zatim razrađuje ideje.

„U sezoni imamo svaki vikend po jedno venčanje, što je zajedno sa rođendanima, oko 100 događaja godišnje“, računa Dragana.

Kako su ovi događaji po pravilu vikendom, za slobodne dane moraju – da sačekaju zimu i kraj sezone.

Ukoliko i vi imate ili znate uspešnu i originalnu poslovnu priču za rubriku „Ideja za biznis“ možete pisati redakciji sajta Danasa na adresu danas.idejazabiznis@gmail.com