Konačni bilans obaveza će se naknadno utvrditi 1Foto: Mohammad Danish

Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture juče je reagovalo na Danasov tekst „Nišlije će svakog meseca plaćati 200.000 evra za zemljište koje im je država oduzela?“, ocenivši da su u njemu iznete netačne tvrdnje u vezi sa Aerodromom „Konstantin Veliki“,

„Aerodrom ‘Konstantin Veliki’ u Nišu sedište je privrednog društva ‘Aerodromi Srbije’ d. o. o. Niš i centar je upravljanja svim aerodromima u Srbiji, osim Aerodroma ‘Nikola Tesla’. ‘Aerodromi Srbije’ d. o. o. u vlasništvu imaju zemljište i objekte na svim aerodromima na kojima su registrovani kao operateri, a taj broj se stalno povećava. Ovo je lako proverivo uvidom u list nepokretnosti, koji je sada, zahvaljujući reformi katastra, javno dostupan. Po već viđenom scenariju, Nacionalna koalicija za decentralizaciju, organizacija civilnog društva, koja je izgleda osnovana da prati rad aerodroma u Nišu, uzbunjuje javnost iznoseći tvrdnje koje ne odgovaraju činjenicama.

Podsećanja radi, gradska uprava u periodu 2008. do 2012. zaključila je ugovore zbog kojih je Grad i doveden u situaciju pretnje od dužničkog ropstva. Ugovore o prenosu nepokretnosti za aerodrom i kasarnu je još 22. 10. 2010. godine potpisao tadašnji gradonačelnik Miloš Simonović. Ovaj ugovor postao je ‘svilen gajtan’ oko vrata građana Niša, zaduživši ga samo za aerodrom iznosom većim od 63 miliona evra, što je značajno više od ukupnog gradskog budžeta.

U januaru 2012. godine, isti gradonačelnik je, zastupajući Grad Niš, sada u svojstvu prodavca nepokretnosti koju nije platio/isplatio, prodao 15 hektara, 7 ari i 75 metara kvadratnih, tj. kompletno zemljište na kome je bila kasarna, stranoj kompaniji, i to bez garancija, za gradnju koja još uvek u velikoj meri nije realizovana.

Obaveza koju je pomenuti gradonačelnik nametnuo Gradu kroz prvi ugovor stigla je na naplatu ne sada 2020. godine, već 2015. godine, ali se to nekako izostavlja u saopštenjima NKD-a. Ipak, zahvaljujući Vladi Srbije i Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, obavezujući rokovi su produženi dvostruko, što je pomoglo Gradu Nišu da počne sa ispunjavanjem preuzetih obaveza.

Kad je reč o obavezama Grada Niša, koje proističu iz pomenutog ugovora, stav Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koji je javno iznet više puta, jeste da će se, po završetku poslova na izgradnji Novog Niša i drugih obaveza, utvrditi konačni bilans po zaključenim ugovorima i aneksima, između Ministarstva odbrane i Grada. Grad je u ovom trenutku preuzeo 7.700 m2 bruto površine stanova i u postupku je procedura prenosa koja će omogućiti da se utvrdi konačni bilans i stavi tačka na ovaj ugovor.

Naš cilj je održavanje kontinuiteta osposobljenosti Aerodroma ‘Konstantin Veliki’ i ulaganje u razvoj i ispunjavanje visokih standarda u pružanju aerodromskih usluga. Zbog toga je Vlada Republike Srbije na jednoj od prethodnih sednica proglasila Projekat sanacije kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze, proširenje rulnice i platforme i izgradnju nove terminalne zgrade projektom od nacionalnog značaja.

Podsećanja radi, pre proglašenja pandemije sa niškog aerodroma se moglo leteti do dvostruko više destinacija nego pre vlasničke transformacije aerodroma, a u 2019. godini opsluženo je rekordnih 422.255 putnika.

Niš je postao važan centar u vazdušnom saobraćaju i zahvaljujući subvencijama i podršci Vlade Republike Srbije i nadležnog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uspeva da preživi vremena u kojima je redukovan saobraćaj zbog pandemije virusa kovid 19, a prihodi smanjeni. U ovakvim uslovima se još jednom pokazala ispravnom odluka o vraćanju aerodroma, odnosno o preuzimanju brige o operativnom radu i njegovom daljem razvoju od strane države.

Ukoliko to predstavnici NKD ne shvataju, podsećamo da je Aerodrom ‘Konstantin Veliki’ ostao u Nišu, da nijedan zaposleni nije dobio otkaz, da je broj zaposlenih udvostručen, da su svi zaposleni Nišlije, da je kompletan menadžment sastavljen od građana Niša i da je krajnje vreme da NKD građane Niša upozna sa problemima u koje je aerodrom uvela tadašnja gradska vlast, a za koje je rešenje našla aktuelna vlast garantujući budućnost i održivo funkcionisanje ovog objekta od značaja i za Grad Niš i za Republiku Srbiju“, navodi se u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari