Foto: N1/Gordana Bjeletić

 Ovo je treći put u pet meseci da se obrušava deo potpornog zida na tom delu Koridora.

Ovoga puta došlo je do oštećenja u dužini od 100 metara potporne konstrukcije i destabilizacije dela zaštitne kosine, čija je ukupna dužina 725 metara.

U Koridorima za Danas objašnjavaju da zbog izuzetno nepredvidivih geoloških uslova geometri konstantno nadziru stabilnosti i pomeranja svih objekata, uključujući i kosine.

Nakon ukazivanja na nedovoljnu zaštitu predmetne kosine, i na naše insistiranje projekat je izmenjen i Građevinski fakultet iz Beograda je doneo novo projektno rešenje sanacije. Koridori Srbije su u junu 2018. odlučili da se izvrši dodatna stabilizacija kosine zaštitnom galerijom i izradom dodatnog nasipa, za šta je projekat završen i radovi na izgradnji su otpočeli pre pet dana – ističu Koridorima Srbije.

S obzirom na to da je stepen fizičke realizacije na ovoj deonici dostigao, kako kažu, 90,5 odsto izvedenih radova, radovi na ovom delu trase Koridora 10 biće nastavljeni.

– I pored neophodne sanacije ovog dela gradilišta, na terenu se radi 24 časa sedam dana u nedelji. Siguran i bezbedan autoput biće završen do kraja ove godine – napominju za naš list u ovom javnom preduzeću.

Izvođač radova na ovoj deonici je španska kompanija Azvi, a stručni nadzor nad izvođenjem radova poveren je konzorcijuum Louis Berger i Egnatia Odos. Radove vredne 39,69 miliona evra finansira Evropska Investiciona banka.

Inspekcija na terenu

Tokom jučerašnjeg dana Građevinska inspekcija je obišla teren, a na licu mesta održani su i hitni sastanci svih nadležnih učesnika, kako kažu u Koridorima Srbije, izvođača, nadzornog organa, investitora, projektanta i drugih učesnika, kako bi se utvrdili tačni uzroci obrušavanja potpornog zida i bile donete hitne mere sanacije i kako bi radovi bili nastavljeni i projekat bio priveden kraju u očekivanom roku.