Lekari u novopazarskoj bolnici dobijali manju platu od zakonom propisane 1Opšta bolnica Novi Pazar Foto: www.obnp.co.rs

Opšta bolnica Novi Pazar isplaćivala je zaposlenima manje plate od zakonom propisanih jer je pogrešno izračunavala naknade za dežurstva i minuli rad, sledi iz najnovijeg izvešaja Državne revizorske institucije (DRI).

Opšta bolnica Novi Pazar nije pisanom procedurom uredila postupke za obračun plata, dodataka i naknada, a zaposleni su prilikom određivanja dodatka za dežurstvo ili minuli dobijali manje nego što propisuje Zakon o platama u državnim organima i javnim službama, navodi se u izveštaju o reviziji finansijskog izveštaja Opšte bolnice Novi Pazar za 2019.  koji je objavila DRI na svom sajtu.

Konkretnije, dodatak na platu za dežurstvo nije uključivao u osnovicu za obračun ukupni koeficijent zaposlenog, već samo osnovni koeficijent, a propisani dodatak na platu za minuli rad obračunavan je samo na osnovicu koju čini osnovna plata, za redovan rad.

„Preporučuje se odgovornim licima Opšte bolnice Novi Pazar da ažuriraju program za obračun plata, dodataka i naknada zaposlenima u delu koji se odnosi na obračun dodataka na platu za vreme provedeno na radu i dodatka za dežurstvo u skladu sa odredbama Zakona o platama u državnim organima i javnim službama“, navodi se u jednoj od preporuka.

Plate zaposlenih u zdravstvenim ustanovama po osnovu cene rada se utvrđuju na osnovu osnovice, koeficijenta, dela plate po osnovu radnog učinka i obaveza koje zaposleni plaća po osnovu poreza i doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, podseća revizor.

Ukupan broj zaposlenih radnika u Opštoj bolnici Novi Pazar na dan 31. decembar 2019. godine iznosio je 750, od čega je 674 na neodređeno vreme i na određeno vreme i usaglašen je sa maksimalnim brojem zaposlenih.

Od toga, 158 je doktora medicine,a 407 medicinskih radnika sa srednjom i višom školom.

Dodaje se da bolnica u Novom Pazaru nije donela akte za uređivanje načina naplate potraživanja, a u cilju blagovremene i efikasnije naplate potraživanja, proceduru za službena putovanja zaposlenih, proceduru za obračun i isplatu plata, proceduru za praćenje, evidentiranje i kontrolu zaliha i utrošaka.

Dodatno, ta institucija nije uspostavila internu reviziju na jedan od načina propisanih Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Nove ekonomije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari