Najava generalnog štrajka u GSP "Novi Sad" 1

Od 13 do 14 sati danas je održan štrajk upozorenja vozača Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća „Novi Sad“.

U tom periodu vozači na pojedinim autobuskim linijama u gradu nisu vozili po redu vožnje već stajali na okretnicama. Nezadovoljni radnici traže povećanje plata i smenu rukovodstva, a najavljuju i generalni štrajk ukoliko se njihovi zahtevi ne ispune.

Uprava JGSP „Novi Sad“ je tim povodom izdala saopštenje u kojem navode da su pregovori sa štrajkačkim odborom sindikata „Nezavisnost“ obavljeni, ali da i pored uloženih napora od strane poslodavca, do obustave štrajka nije došlo. Tvrde da su „predstavnici sindikata došli na sastanak kako bi ispunili zakonsku formu, i nisu bili spremni da naprave bilo kakav kompromis“.

U saopštenju se ističe da je Sindikat „Nezavisnost“ podneo dva zahteva: „Prvi je bio za povećanje plate koji nismo u mogućnosti da ispunimo s obzirom da je na snazi zakon kojim su zarade ograničene i umanjene. Svega toga su svesni i štrajkači, a prema njihovim rečima štrajk je jedini način da skrenu pažnju na sebe i da nema ničega uperenog protiv rukovodstva, gradonačelnika i države.

Ovom prilikom napominjemo da JGSP „Novi Sad“ ima najveće prosečne plate vozača u Republici Srbiji i da se one redovno isplaćuju, pored toga im je danas, kao i više puta do sada, rečeno da će im u junu mesecu biti isplaćena solidarna pomoć, koja kada se pretvori u procente, iznosi 7-8 odsto povećanja zarade na godišnjem nivou.

Razumemo da su vozači u ovoj firmi nekada imali platu 700 evra, a da ona danas iznosi manje od 500 evra, da su mnogi pod kreditima, da je njihova cena rada na inostranom tržištu višestruko veća, razumemo i da bi svi oni želeli da voze nove autobuse… Zbog kupovine socijalnog mira velikim platama u prošlosti i neulaganjima u ovo preduzeće mi sada vraćamo dugove iz prošlosti i u skladu sa mogućnostima uz veliku podršku grada i gradonačelnika obnavljamo vozni park“, navodi se u saopštenju JGSP.

Jedina tema bila povećanje plata

Što se tiče zahteva za reorganizaciju preduzeća, iz ovog preduzeća napominju da se o ovome nije ni razgovaralo. „Jedina tema je bila povećanje plata. Podsećanja radi, dolaskom ovog rukovodstva, reorganizacija preduzeća je u velikoj meri završena, preko 50 ljudi je manje u administraciji, a broj vozača i mehaničara je veći nego ikada u istoriji preduzeća.“ Inače, juče su u ovom javnom preduzeću odlučili da ne šalju zamene, vozače koji su želeli da voze jer nisu želeli da dođe do sukoba između vozača, a pojačali su rad dispečera i otpravnika kako bi se prevoz nakon 14 časova nesmetano odvijao po redu vožnje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari