
To je dogovoreno na današnjem sastanku predsednika Upravnog odbora Кomorskog investicionog foruma Zapadnog Balkana i predsednika PKS Marka Čadeža i direktora Stalnog sekretarijata Transportne zajednice sa sedištem u Beogradu Mateja Zakonjšeka.
Čadež je rekao da su „zeleni koridori“ Zapadnog Balkana uspostavljeni u rekordnom roku, za samo mesec dana, a da bi se aktiviranjem dodatnih traka na granici sa Mađarskom i Hrvatskom – posebno na Horgošu i Batrovcima – i otvaranjem manjih prelaza za prolaz praznih kamiona, na čemu insistiraju privrednici, značajno ubrzao protok robe ka Evropskoj uniji i smanjili troškovi transporta.
Bolja organizacija i podizanje kapaciteta na graničnim prelazima, i po oceni Mateja Zakonjšeka, doprinela bi olakšanju trgovine regiona sa EU i boljoj iskorišćenosti potencijala železničkog i drugih vidova saobraćaja, za šta se zalaže i Transportna zajednica u komunikaciji sa institucijama u Briselu.
Zakonjšek je istakao značaj angažovanja i podršku privatnog sektora u realizaciji ovih ciljeva, navela je PKS u saopštenju.
Predstavnici Кomorskog investicionog foruma i Transportne zajednice dogovorili su organizaciju zajedničkih radionica na kojima će privrednici iz sektora transporta i logistike izneti konkretne predloge za poboljšanja koja su moguća u što kraćem vremenu, ali i zajedničke aktivnosti na srednji i duži rok.
Jedan od takvih projekata, kako je saopšteno, mogao bi da bude uspostavljanje elektronske platforme radi efikasnije razmene informacija bitnih za drumski teretni prevoz robe kroz šest zapadnobalkanskih ekonomija i iz regiona ka EU.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Samo malo pitanje g. Čadežu: da li su naši propisi u vezi opterećenja na osovinama teretnih vozila usaglašeni sa evropskim? Bili smo svedoci da se na našim granicama prebacuje teret iz jednog kamiona u drugi odn. da se tereti iz dva kamiona sažimaju u jedan i tako puštaju u našu zemlju… Stranci tako uštede jedno vozilo, jednog ili dva vozača, putarine i gorivo a naši putevi stradaju….