Tradicionalna kafa je odolela krizi 1Foto: Promo

Mate Štetić, generalni direktor Strateškog poslovnog područja Kafa Atlantic Grupe, u intervjuu za Danas priča o tome kako su se promenile potrošačke navike u kupovini i konzumaciji, ali i o novim trendovima kad je reč o kafi.

Od kada ste došli na čelo tako značajnog biznisa, kao što je kafa, u Atlantic Grupi koliko toga se promenilo?

Promenio nam se ugao gledanja i na život i na posao i na sve ono što nam je bitno. Promenio se način na koji funkcionišemo prilagođeno restriktivnim merama povodom pandemije. Značajno su se izmenile i potrošačke navike u kupovini i konzumaciji. Smanjena je konzumacija van domaćinstva, kao i impulsna kupovina, manja je frekvencija nabavki, skraćeno vreme posvećeno kupovini i fokus je na osnovne životne namirnice.

Istovremeno, došlo je do ekspanzije konzumacije u domaćinstvu i težnja da se ugođaj koji smo imali van kuće, prenese u dom. Sve to jeste bio veliki izazov, ali mi smo, pored očuvanja zdravlja naših zaposlenih, ipak uspeli da odgovorimo na očekivanja naših potrošača i očuvamo i našu poziciju na tržištu i postignemo odlične poslovne rezultate u skladu sa ciljevima celokupne strategije biznisa i sačuvamo lidersku poziciju proizvođača kafe u regionu, na šta sam veoma ponosan.

Prema Vašem viđenju, šta je bila prednost sistema na čijem ste sada čelu a šta su njegove mane?

Atlantic Grupa je u tekuću godinu ušla s najavom strateških prioriteta za naredni period od tri do pet godina koji u osnovi podrazumevaju jačenje temelja našeg poslovanja, dalji rast, ali i poboljšanja u svim poslovnim segmentima, naravno uz očuvanje vodeće pozicije regionalnog distributera.

Dakle godina za nama nam je omogućila da sagledamo sve svoje procese, jer verujemo da ćemo usredsređenim poboljšanjima postati još bolja i efikasnija kompanija. Fokusiraćemo se na standardizaciju procesa zasnovanih na stvarnim potrebama kompanije i one aktivnosti koje najviše doprinose poslovanju, a kako bismo obezbedili preduslove i podršku za dalju digitalizaciju, koja predstavlja jedan od glavnih oslonaca povećanja operativne efikasnosti. Naravno uz maksimalnu podršku našim glavnim brendovima, kao i zaposlenima. A naše prednosti su respektabilni brendovi i njihova diverzifikacija u regionu, gde smo na svakom od tržišta domaća kompanija.

Kako ste pozicionirani na tržištu i koji su dalji planovi?

Tradicionalna kafa je odolela krizi 2
Foto: Promo

Strateško poslovno područje Kafa (SPP Kafa) je i u ovoj izazovnoj godini zadržalo vodeće tržišne pozicije u regionu. Kao vodeći proizvođač kafe i tržišni lider u kategoriji sveže mlevene pržene kafe na tržištima Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, te Makedonije, uspeli smo da pad prodaje u Horeca kanalu nadoknadimo potrošnjom u domaćinstvima i tako završimo 2020. sa ostvarenih preko 147 miliona evra prihoda od prodaje, što predstavlja 21% ukupnog prihoda Grupe.

Temelji za vodeću poziciju su snažan proizvodni portfolio, regionalni “know-how“, te fleksibilna organizacija poslovanja kao i kvalitetan asortiman u kategorijama sveže mlevene pržene, instant i espresso kave. Vodeći brendovi SPP Kafa su Barcaffè, Grand kafa i Bonito. Ključna tržišta u 2020. godini su bila Srbija sa 45 odsto prihoda od prodaje i Slovenija sa 29 odsto prihoda od prodaje, zatim slede Bosna i Hercegovina i Hrvatska, kao i Makedonija. Izvoz na preostala tržišta u 2020. godini je ostvario rekordni rezultat s vrednosnim porastom od 20% u odnosu na prethodnu godinu.

U skladu sa strateškim prioritetima ključni fokus je na kategoriji sveže mlevene pržene kafe, gde je Atlantic Grupa u rastućoj kategoriji ostvarila dodatni rast. Na rast tržišnih udela i zadržavanje vodećih pozicija uticale su i snažne marketinške kampanje i brojne aktivacije na svim tržištima, razvoj novih proizvoda te konsolidacija i rebrendiranje postojećih.

Sve postignuto, daje mi za pravo da budem optimista da ćemo u ovoj godini uspeti da ostvarimo svoje planove, bez obzira na sve buduće izazove,  jer prema brojnim analizama i podacima koje imamo, poslednjih meseci brojke pokazuju porast prodaje kafe za konzumaciju kod kuće, ali i veću zainteresovanost koju kupci pokazuju za autentičnim mešavinama i kafom sa jedinstvenog geografskog porekla, što je nešto na čemu ćemo mi svakako intenzivno raditi, istovremeno se fokusirajući i na postizanje što većeg udela u rastućim kategorijama espresso kafe, instanta i On The Go segmentu.

Koji su novi trendovi kada je kategorija kafe u pitanju,  i kako je korona uticala na potrošačke navike?

Teška godina po mnogim parametrima, pokazala nam je da se ljudi ipak nisu odrekli svojih malih rituala koji ih povezuju, a kafa je upravo taj, da tako kažem magični napitak, za koji se samo promenilo vreme i mesto. Svi smo mi više vremena provodili kod kuće, u porodici, radili smo i još uvek radimo od kuće, pa je i rezultat bio povećana potrošnja kafe u samim domaćinstvima, a realan pad potrošnje u out-of-home segmentu. Međutim, ispijanje kafe je kao nezaobilazni ritual i u kućnim uslovima ostao neizostavni deo svakodnevnice mnogih, postao je sinonim za opuštanje i uživanje u trenucima sa našim najmilijima.

Kategorija sveže mlevene kafe je večna inspiracija, koja ima ogroman potencijal i vernu publiku, ali ćemo kroz određene novitete koji su nam u planu i dalje da je prilagođavamo i približavamo mlađim generacijama. Takođe, sve više jača trend konzumiranja kafe izvan kuće, takozvani on-the-go segment i tu vidimo potencijal za dalji rast. Radićemo na jačanju našeg Barcaffè&Go koncepta, koji pruža slobodu kretanja zajedno sa vrhunskim kvalitetom Barcaffè espressa. Takođe, fokus su nam instant i espresso kafe, kao i specijalne kafe jedinstvenog geografskog porekla.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.