Foto: Železnice Srbije

On je to to učino u pratnji pomoćnika ministra za železnicu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Lazarom Radakovićem i generalnog direktora„Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljubom Jevtićem.

Tungđun i Jevtić obišli su železničke stanice Novi Sad i Subotica, kako bi se najviša delegacija „Kinskih železnica“ na terenu upoznala sa trasom ove deonice pruge za brzine do 200 kilometara na sat  Beograd – Budimpešta, navodi se Železnica Srbije.

Tom prilikom zaključeno je da je reč o izuzetno zahtevnom i složenom projektu, jer se gradi pruga za brzine od 200 kilometara na sat, koja obuhvata i izgradnju 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata, rekonstrukciju devet železničkih stanica i železničkih čvorova Novi sad, Vrbas i Subotica, izgradnju tri nove železničke stanice u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu, kao i novi vijadukt u Vrbasu dužine 1,6 kilometara, a sva ukrštanja pruge i puta biće denivelisana. Takođe, projektom su obuhvaćeni signalno-sigurnosni i telekomunikacioni sistemi ETCS – nivo 2, koji će se po prvi put ugraditi u ovom delu Evrope, a projekat modernizacije pruge Novi Sad – Subotica podrazumeva i primenu evropskih standarda interoperabilnosti.

Vrednost projekta je 943 miliona evra, a rok za izvođenje radova je 33 meseca od njihovog početka.

U železničkoj stanici Novi Sad potpredsednik Kineskih železnica posebno se upoznao sa projektom izgradnje novog železničkog čvora.

Rekonstrukcija i modernizacija železničkog čvora Novi Sad obuhvata rekonstrukciju kapaciteta u putničkoj stanici, povezivanje putničke sa ranžirnom stanicom, kao i uvođenje u čvor priključnih pruga iz smera Bogojeva i Rimskih Šančeva, nezavisno od magistralne pruge.

I u železničkoj stanici Subotica čelnici „Kineskih železnica“ upoznali su se sa svim elementima projekta novog železničkog čvora.

Projekat rekonstrukcije čvora Subotica obuhvata: provođenje dvokolosečne pruge visokog ranga i uvođenje priključnih pruga, rekonstrukciju postojeće putničke stanice za potrebe međunarodnog i unutrašnjeg putničkog saobraćaja i za prolaz teretnih vozova bez zadržavanja u putničkoj stanici i rekonstrukciju teretne stanice na postojećoj lokaciji za sve potrebe međunarodnog i unutrašnjeg teretnog saobraćaja i za pogranične kontrole.

Generalni direktor „Infrastrukture železnice Srbije“ Miroljub Jevtić istakao je da je neophodno maksimalno angažovanje partnera iz NR Kine na izradi projekte dokumentacije, nakon što Republička reviziona komisija prihvati Idejni projekat, da bi projekti za građevinsku dozvolu i za izvođenje radova u što kraćem roku bili završeni i izgradnja pruge počela sa prvim danima nove građevinske sezone. Potpredsednik „Kineskih železnica“ obećao je da će sve neophodne aktivnosti na projektu biti završene pre 15. marta 2020. godine.

Potpredsednik “Kineskih železnica” Vang Tungđun juče je obišao i trasu pruge za velike brzine između Beograd Centra i Stare Pazove.

O značaju dolaska visoke delegacije „Kineskih železnica“ u Srbiju, govori  činjenica da ih je na početku posete primila i potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture prof. dr Zorana Mihajlović, kada je razgovarano o izgradnji pruge za brzine do 200 km/sat Beograd – Budimpešta.

Povezani tekstovi