U kragujevačkom Fijatu do kraja godine 12 radnih dana 1Foto: Fonet/ Dragan Antonić

Nakon ovonedeljnog trodnevnog rada, od utorka do juče, proizvodne i montažne trake u kragujevačkom Fijat Krajsleru, od danas su ponovo, kao što je naš list i najavljivao, zaustavljene.

Radnici će, prema poslednjim planovima fabričkog menadžmenta, u pogone da se vrate 3. novembra.

U narednom mesecu predviđeno je da se radi sedam dana dok je u decembru najavljeno ukupno pet radnih dana, nakon čega ide već tradicionalni zimski odmor, sa kojeg su se radnici u minulih nekoliko godina uglavnom vraćali sredinom januara.

Prema nešto slobodnijoj proceni u Fijat Krajslerovoj fabrici u Kragujevcu ove godine će biti proizvedeno negde oko 20.000 gotovih automobila, što je dvostruko manje nego lane i ubedljivo najmanje od 2012, kad je ovde počela proizvodnja Fijatovog modela 500L.

Proizvodni radnici kragujevačke fabrike ove godine u pogonima će, uključujući i period do kraja 2020, provesti nekih 60-tak, od ukupno oko 220 radnih dana godišnje.

Predstavnici zaposlenih u Fijat Krajsleru ne očekuju da se dogodine proizvodnja poveća i da zaposleni da budu više angažovani nego ove godine.

Naprotiv, smatraju da bi u 2021. proizvodnja modela 500L u najbolje slučaju mogla da bude na ovogodišnjem nivou, ali se nadaju da će naredne godine da počne priprema fabrike za proizvodnju novog modela.

Prema nezvaničnim najavama, međunarodnoj javnosti bi novi model trebalo da bude predstavljen u martu 2022. na Salonu automobila u Ženevi dok bi serijska proizvodnja počela sredinom te godine.

Podsetimo da je Pjetro Gorlie, izvršni direktor Grupacije Fijat – Krajsler automobili za EMEA region (Evropa, Mediteran, sever Afrike, te Bliski i Srednji istok) u nedavnom pismu delu zaposlenih u fabrikama tog regiona, između ostalog poručio da će, nakon Italije i Poljske, razvojni planovi uskoro da budu predstavljeni za kompanije FCA u Srbiji i Turskoj.

Naveo je i da se ugovoreno spajanje FCA i Pežo – Sitroen grupacije realizuje prema utvrđenoj dinamici.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

3 reagovanja na “U kragujevačkom Fijatu do kraja godine 12 radnih dana”

  1. Iskreno rečeno, kao radniku meni se ovakav rad izuzetno dopada. Kad bi svi ovako radili bili bi rasterećeni i ne bi bili toliko zamoreni poslom. Ali kao građaninu ove zemlje, ovo se ni malo ne dopada. Ako država nekome daje pare da isplaćuje radnike, pritom proizvodnja takvog preduzeća je toliko nepotrebna da radi samo po desetak dana mesečno, gde je tu profit države? Zašto bi država davala plate i sve pogodnosti za nekoga ko joj ništa ne daje za uzvrat. Slična je situacija u poljoprivredi, daju se subvencije za sve i svašta, subvencije su male, a poljoprivrednika nije zagarantovan ni otkup ni otkupna cena. Vlast u ovoj državi sve vreme čisti ribu od glave umesto od repa. I to ne samo ovavlast, već sve do jedne, od pada komunizma pa na ovamo. I da se razumemo, poslednji su oni odavno, ne Sloba.

    • Potpuno se slazem sa gospodinom dinar u kragujevca zaposljavao radnike koima drzava dae platu i za svakog proizvedenog fijata dae pare ne znam koliko da ne lupam.a fijata za uzvrat ne daje nista ne znam uopste kakvu mi korist imamo od toga nekad je u kragujevj radili po 30.000 radnika a sad radi 2.300 I kakav nam je korist fiat,bolje da se crate na naseg juga I floridu ako usavrse I modernizuju smanje malo cijenu dad u gradjanima povokljne kredite da ih
      Kupujui gotovo pa koliko se nude prodavalo nego nakad slavnog giganta od zastave 101 juga fijata 1300 decenijama razbijali od posla sad smo spali na fijata koi nas odrije ,radnike od posla plate male a drzava dae iz budzera pare i finansira I opet ce ave to fradjani da plate. Neka mi Neko slobodno kaze ako Sam nesto pogrjjesio.pozzz

  2. Potpuno se slazem sa gospodinom dinar u kragujevca zaposljavao radnike koima drzava dae platu i za svakog proizvedenog fijata dae pare ne znam koliko da ne lupam.a fijata za uzvrat ne daje nista ne znam uopste kakvu mi korist imamo od toga nekad je u kragujevj radili po 30.000 radnika a sad radi 2.300 I kakav nam je korist fiat,bolje da se crate na naseg juga I floridu ako usavrse I modernizuju smanje malo cijenu dad u gradjanima povokljne kredite da ih
    Kupujui gotovo pa koliko se nude prodavalo nego nakad slavnog giganta od zastave 101 juga fijata 1300 decenijama razbijali od posla sad smo spali na fijata koi nas odrije ,radnike od posla plate male a drzava dae iz budzera pare i finansira I opet ce ave to fradjani da plate. Neka mi Neko slobodno kaze ako Sam nesto pogrjjesio.pozzz

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.