Foto: Uprava carina (Arhiva/Ilustracija)

Sekretar Centra za zaštitu potrošača „Forum“ Perica Stojčev rekao je da se tom udruženju obrati mesečeno oko 300 potrošača, a njihove pritužbe se uglavnom odnose na loš kvalitet sportske obuće, bele tehnike i mobilnih telefona.

Par godina unazad, dodao je Stojčev, najviše problema ima sa sportskom obućom, sa nekorektnošću u postupku izdavanja deklaracija i sprovođenja reklamacija.

„Smatramo da se radi o robi koja nije odgovorajućeg kvaliteta, ali se uvek prilikom reklamacije od ovlašćenih instituta dobije obrazloženje da obuća nije korišćena u skladu sa uputstvom za upotrebu, odnosno da je korišćena po mokrom vremenu, a predviđena je za korišćenje samo po suvom“, izjavio je Stojčev na okruglom stolu posvećenom zaštiti prava potrošača organizovanom juče u Nišavskom okrugu.

Stojčev je kazao, da se poslednjih godina povećava broj potrošača koji reklamiraju robu jer su mnogo informisaniji o svojim pravima.

Predsednik Centra za zaštitu potrošača „Forum“ Jovan Jovanović rekao je da bi trebalo postaviti pitanje da li trgovci znaju svoje obaveze, umesto pitanja da li potrošači znaju svoja prava.

On je rekao da podaci „Foruma“ pokazuju da 80 odsto reklamacija kupaca u Nišu bude odbijeno u prvom postupku.

„Kada se naši pravnici uključe, 90 odsto reklamacija bude rešeno u korist potrošača. Preostalih deset odsto odnosi se na sportsku obuću i električnu energiju“, rekao je Jovanović.

Dan potrošača u čitavom svetu obeležava se od 15. marta 1983. godine.

Povezani tekstovi