Veliki korak za region i za Dimitrovgrad 1Foto: Zoran Panić

Transport roba u ovom trenutku je jedna od najvažnijih stvari u svetu i svi se trude da pojeftine transport svojih roba.

„Mi još nemamo autoput, ali kada ga bude u punom profilu verovatno će se veliki deo tereta sa Istoka na Zapad i obrnuto krenuti Koridorom 10 „, kaže za Danas predsednik Ugovorne okružne Privredne komore Pirot i izvršni direktor Slobodne zone Pirot Dragan Kostić.

* Šta izgradnja Koridora znači za Pirotski okrug, a posebno za pograničnu opštinu Dimitrovgrad?

– Šta to znači za održivi razvoj opština koje su direktno vezane za ovaj put, među kojima je i Dimitrovgrad, ne treba posebno govoriti, jasno je svima da je to zaista žila kucavica. Autoputem prolaze ljudi i roba, blizina autoputa je zaista od velikog značaja i to treba iskoristiti.

* Kakvi su planovi za Dimitrovgrad?

– Što se tiče Dimitrovgrada mi planiramo da proširimo režim poslovanja Slobodne zone Pirot na industrijski park u Dimitrovgradu. S druge strane, mislim da će i logistički biti veoma značajno zbog toga što planiramo da koristimo Rola terminal u Dragomanu u Bugarskoj koji je napravljen za pretovar roba, odnosno utovar robe iz kamiona na železnicu.

Sa Logističkim centrom Pirot koji ćemo izgraditi, sa punktom u Dimitrovgradu i punktom u Dragomanu mi ćemo napraviti jednu vezu sa Slobodnom zonom koja će eliminisati negativni uticaj na zadržavanja na granici sa Bugarskom. Roba će brzo ići.

* Imamo dakle Slobodnu tonu Pirot i radnu Zonu “Beleš“ u Dimitrovgradu. Predsednik Srbije je najavio dolazak investitora u Dimitrovgrad. Koliko je zona “Beleš“ spremna za to?

– Stalno razgovaramo sa investitorima. Oni koji dolaze u Dimitrovrad imaće još jednu olakšicu poslovanja u režimu Slobodne zone Pirot. Potpuno smo spremni da opštini Dimitrovgrad pružimo sve usluge Zone. Oni to znaju. Mislim da će dve kompanije doći u zonu “Beleš“. Nije reč o velikim kompanijama, ali je to veliki iskorak za ovu opštinu koja nema razvijenu industriju.

Dakle, uz budući autoput i Slobodnu zonu računam da dolaze bolji dani za ovu opštinu i ceo region, uz naravno železničku prugu i buduću trasu gasovoda.

Koridor održivog razvoja

Ovaj autoput je koridor održivog razvoja za opštinu Dimitrovgrad, kazao je nedavno i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, gostujući na jugu sa bugarskim kolegom: – U radnu zonu ‘Beleš’ dolazi nova fabrika. Moraju da se dovedu investitori u Dimitrovgrad. Predsednik opštine Vladica Dimitrov mi je rekao da je jedan investitor došao, ali moramo da dovedemo još investitora u zonu „Beleš“u koju smo zajedno investirali. Veoma je važno da ljudi ostanu ovde da žive.

Predsednik je kazao da Koridor 10 do granice sa Bugarskom mora biti završen do kraja godine: – Reč je o modernoj saobraćajnici koja će nas spajati i sa Bugarskom i Turskom na Istoku i voditi nas na Zapad ka Slovačkoj, Mađarskoj i Austriji. Sa završetkom radova na istočnom kraku gradi se i jedna pristupna saobraćajnicu koja povezuje glavnu ulicu Dimitrovgrada sa autoputem.

Prva fabrika posle tri decenije

– Možemo reći da put znači i razvoj celog ovog kraja. Svi se tome nadamo. Imamo završenu industrijsku zonu i naravno da nam trebaju ovakve saobraćajnice da bi došli potencijalni investitori. Velika je prednost što se naša opština nalazi na važnoj međunarodnoj trasi, a pravi efekti će se tek videti narednih godina. No, infrastruktura je jedan od najvažnijih elemenata razvoja, samim tim Koridor 10, koji povezuje Evropu sa Bliskim i Dalekim istokom, za opštinu Dimitrovgrad ima izuzetan značaj. Primer razvoja je izgradnja Radne zone „Beleš“, neposredno uz petlju Koridora i prodaja parcela zainteresovanim investitorima, što ranije nije bio slučaj. Ono što je do skoro bilo nezamislivo, izgradnjom Koridora i približavanjem tržišta istoka i zapada, postala je realnost, a to je da u gradu posle 30 godina počinju da se grade prve fabrike – potvrdio je za Danas predsednik opštine Dimitrovgrad Vladica Dimitrov.

Tekst je deo projekta „Koridor održivog razvoja“, koji se sufinansira sredstvima Opštine Dimitrovgrad

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari