Vesić: Krajem 2021. počinje izgradnja metroa, istorijska stvar za srpsku prestonicu 1Foto: Beta/Milan Obradović

– Francuska strana će biti zadužena za elektro mehaniku, vagone, šine, sve što ima veze sa mašinskim i električnim delom, dok će kineska strana graditi metro. Mislim da je to najbolja moguća kombinacija. Francuska kompanija Ežis radi studiju izvodljivosti, ona se radi u etapama, a u martu ćemo dobiti prvi deo te studije koji se tiče Makiškog polja, odnosno depoa. U međuvremenu ćemo, tokom jeseni, usvojiti plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda – pojasnio je Vesić, prenosi BeoInfo.

Kako je naveo, utvrdili smo mesta za 43 metro stanice i to su prve dve linije metroa. Prva počinje u Makiškom polju i završava se na Mirijevu, a prolazi Železnik, Banovo brdo, Savsku, dolazi do Savskog trga gde će biti ukrštanje prve dve linije, zatim ka Trgu republike, spušta se na luku Beograd, Adu Huju, Karaburmu i završava u Mirijevu. Druga linija će ići od železničke stanice u Zemunu do Mirijeva.

– Ukupna vrednost prve linije je 1,8 milijardi evra, a druge 2,2 milijarde evra, a to je investicija vredna četiri milijarde evra. Mi ćemo do kraja sledeće godine početi da gradimo metro. Uspeli smo u tome i ako su svi drugi obećavali. Ovo je prvi put da smo uradili sve predradnje kako bi počeli da gradimo metro. Republika Srbija će izdati građevisnku dozvolu tokom sledeće godine i počećemo da gradimo metro krajem 2021. godine. Što znači da će u narednih pet godina građani imati dve linije metroa, 43 kilometra metroa, što je istorijska stvar za Beograd – rekao je Vesić.

Govoreći o Beogradu na vodi Vesić je naveo da je to projekat koji je pokrenuo investiranje u našu zemlju i Beograd stavio na investicionu mapu sveta.

– Danas kada odete u bilo koju prestonicu prvo nas pitaju za Beograd na vodi. Ovaj projekat ne bi odbila ni jedna vodeća evropska prestonica. Neko ko je investitor kada vidi da u Beogradu neko ulaže 3,5 milijarde evra u jedan projekat, onda i on može da uloži svoj novac. Beograd na vodi je zato prekretnica u razvoju Srbije, to je projekat koji je zaposlio našu industriju, u ovom trenutku na tom gradilištu radi 2.800 radnika. Za oko mesec dana se završava šoping mol, završava se zgrada Magnolija, na jesen sledeće godine biće završena kula Beograd u kojoj će se nalazii Sent ridžis hotel. To je posebno značajno za Beograd jer je to hotelski lanac koji ne dolazi u svaki grad. Beograd na vodi je pokrenuo investiranje u našu zemlju, on nije važan samo po svojoj veličini, u poslednje 4 godine u Srbiji je otovoreno skoro 200 novih fabrika. Ne bi investitori dolazili u Srbiju da nisu videli primer da neko gradi tako veliki projekat kao što je Beograd na vodi – naglasio je Vesić i dodao da je to i omogućilo da imamo ovakav privredni rast i u Srbiji i u Beogradu.

Prema njegovim rečima, Beograd na vodi znači spuštanje Beograda na reke i prema planovima Beograda iz tridesetih godina prošlog veka svi predviđaju upravo to.

– Mi imamo gotovo 200 kilometara obala, a nismo ih koristili. Ponašali smo se kao da smo odvojeni od Dunava i Save. Tako da Beograd na vodi znači realizaciju vekovnih planova. Beograd na vodi je pokrenuo i neke druge projekte koji su čekali realizaciju po pola veka, kao što je stanica Prokop koja je počela da se gradi 1971. godine, izmeštanje železničke pruge iz centra grada, a plan za to je usvojen 1971. godine na predlog Branka Pešića, nova autobuska stanica je planirana nekoliko decenija unazad i nalazila se u svim urbanističkim planovima Beograda. Priobalje je bilo potpuno zapušteno, bilo je pod šinama, starim vagonima i sada je taj deo grada dobio potpuno drugi smisao i postao je jedan od omiljenijih delova grada. Za sve te projekte ranije nije postojalo ni novca, niti političke snage da se oni realizuju – naglasio je Vesić.

Beograd na vodi ne menja samo prestonicu u svojoj vizuri, već je on početak urbanističkog uređenja Beograda naveo je Vesić i dodao da Beograd počinje da rešava svoje urbanističke probleme, izmeštanje autobuske i železničke stanice, izgradnja novih bulevara, izgradnja Obilaznice oko Beograda su uticaj nove investicione klime koja je posledica Beograda na vodi.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.