
– Francuska strana će biti zadužena za elektro mehaniku, vagone, šine, sve što ima veze sa mašinskim i električnim delom, dok će kineska strana graditi metro. Mislim da je to najbolja moguća kombinacija. Francuska kompanija Ežis radi studiju izvodljivosti, ona se radi u etapama, a u martu ćemo dobiti prvi deo te studije koji se tiče Makiškog polja, odnosno depoa. U međuvremenu ćemo, tokom jeseni, usvojiti plan generalne regulacije šinskih sistema na teritoriji Beograda – pojasnio je Vesić, prenosi BeoInfo.
Kako je naveo, utvrdili smo mesta za 43 metro stanice i to su prve dve linije metroa. Prva počinje u Makiškom polju i završava se na Mirijevu, a prolazi Železnik, Banovo brdo, Savsku, dolazi do Savskog trga gde će biti ukrštanje prve dve linije, zatim ka Trgu republike, spušta se na luku Beograd, Adu Huju, Karaburmu i završava u Mirijevu. Druga linija će ići od železničke stanice u Zemunu do Mirijeva.
– Ukupna vrednost prve linije je 1,8 milijardi evra, a druge 2,2 milijarde evra, a to je investicija vredna četiri milijarde evra. Mi ćemo do kraja sledeće godine početi da gradimo metro. Uspeli smo u tome i ako su svi drugi obećavali. Ovo je prvi put da smo uradili sve predradnje kako bi počeli da gradimo metro. Republika Srbija će izdati građevisnku dozvolu tokom sledeće godine i počećemo da gradimo metro krajem 2021. godine. Što znači da će u narednih pet godina građani imati dve linije metroa, 43 kilometra metroa, što je istorijska stvar za Beograd – rekao je Vesić.
Govoreći o Beogradu na vodi Vesić je naveo da je to projekat koji je pokrenuo investiranje u našu zemlju i Beograd stavio na investicionu mapu sveta.
– Danas kada odete u bilo koju prestonicu prvo nas pitaju za Beograd na vodi. Ovaj projekat ne bi odbila ni jedna vodeća evropska prestonica. Neko ko je investitor kada vidi da u Beogradu neko ulaže 3,5 milijarde evra u jedan projekat, onda i on može da uloži svoj novac. Beograd na vodi je zato prekretnica u razvoju Srbije, to je projekat koji je zaposlio našu industriju, u ovom trenutku na tom gradilištu radi 2.800 radnika. Za oko mesec dana se završava šoping mol, završava se zgrada Magnolija, na jesen sledeće godine biće završena kula Beograd u kojoj će se nalazii Sent ridžis hotel. To je posebno značajno za Beograd jer je to hotelski lanac koji ne dolazi u svaki grad. Beograd na vodi je pokrenuo investiranje u našu zemlju, on nije važan samo po svojoj veličini, u poslednje 4 godine u Srbiji je otovoreno skoro 200 novih fabrika. Ne bi investitori dolazili u Srbiju da nisu videli primer da neko gradi tako veliki projekat kao što je Beograd na vodi – naglasio je Vesić i dodao da je to i omogućilo da imamo ovakav privredni rast i u Srbiji i u Beogradu.
Prema njegovim rečima, Beograd na vodi znači spuštanje Beograda na reke i prema planovima Beograda iz tridesetih godina prošlog veka svi predviđaju upravo to.
– Mi imamo gotovo 200 kilometara obala, a nismo ih koristili. Ponašali smo se kao da smo odvojeni od Dunava i Save. Tako da Beograd na vodi znači realizaciju vekovnih planova. Beograd na vodi je pokrenuo i neke druge projekte koji su čekali realizaciju po pola veka, kao što je stanica Prokop koja je počela da se gradi 1971. godine, izmeštanje železničke pruge iz centra grada, a plan za to je usvojen 1971. godine na predlog Branka Pešića, nova autobuska stanica je planirana nekoliko decenija unazad i nalazila se u svim urbanističkim planovima Beograda. Priobalje je bilo potpuno zapušteno, bilo je pod šinama, starim vagonima i sada je taj deo grada dobio potpuno drugi smisao i postao je jedan od omiljenijih delova grada. Za sve te projekte ranije nije postojalo ni novca, niti političke snage da se oni realizuju – naglasio je Vesić.
Beograd na vodi ne menja samo prestonicu u svojoj vizuri, već je on početak urbanističkog uređenja Beograda naveo je Vesić i dodao da Beograd počinje da rešava svoje urbanističke probleme, izmeštanje autobuske i železničke stanice, izgradnja novih bulevara, izgradnja Obilaznice oko Beograda su uticaj nove investicione klime koja je posledica Beograda na vodi.
Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa
U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.
Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.
Da je ova budala bila bilo gde u svetu u gradovima gde se pitaju urbanisti, video bi da su železničke stanice u strigom centru grada. Doduše, tamo ne smetaju kuli od Malog.
Dakle, Pariz, Lisabon, Amsterdam, Kopenhagen, Madrid…ja bio i video, preporučzjem i budali, da vidi koliko ništa nezna.
I u manjim gradovima zapadne Evrope se železničke stanice nalaze u centru grada.
Bolje neka poveze aerodrom sa centrom nego Makiš i Mirijevo. Da se ne brukamo više sa onim mini busevima.
Aerodrom će biti povezan sa Bg vozom koji će ići iz Obrenovca.
I taj projekat se najavljuje da će početi 2021/22, a da će biti gotov do 2027/28. god.
Odprilike će to biti gotovo u isto vreme kad i metro.
Plus Rim. Železnička stanica u centru.
I, slažem se: vesić je budala, plus neznalica, nesposobnjaković i teški kompleksaš, a o tome koliko je i kako ogrezao u kriminalu, o pojedinostima koje znam da i ne pišem, jer komentar neće biti objavljen iako je sve tačno.
A sta ce vam zeleznicka stanica? Vec ste u Beogradu na vodi, dakle u raju, zasto biste isli bilo gde drugo?! 🙂
Da li ce neko vise da zaustavi ovog unistitelja?!! Makis i Mirjevo povezuje!? Nista sa nicim! Umesto centar grada i aerodrom. Mili Boze zaustavi ovog coveka.
…Oprostite , ali gospodin Vesic Goran je kreatura naseg zlatnog doba, kakvog takvog , i kreator – realizator parampardzijade…Razbija do atoma , civilizacijske tekovine…Slava mu do 2021….
a sta bi sa projektom kanalizacije na levoj obali Dunava?
metro ce da sluzi i toj svrsi zajedno.
Jel to beše onaj isti metro o kome sve vlasti pa i ova pričaju već 30 godina?????
Sto bi se reklo, seljacka posla. Grade Beograd na vodi, a nemaju resenu kanalizaciju. Beograd na fekalijama.
Vojin parama se gradi metro zbog čega ostatak Srbije mora da placa ono sto mu uopšte ne treba
Zbog čega ostatak Srbije nema opremljene bolnice obdaništa……
Beograde stidi se primas nas novac
Ni Beograd ne zeli metro o kojem Vesic prica. Ni beogradjani ne zele beograd na vodi i vestacko izmestanje centra grada. Ne zelimo ni Vesica ni njegove nakaradne ideje. A kojim parama grade to bi i mi voleli da znamo. I slazem se sa vama , nije beograd Srbija i zalosno je sto se to sistematski cini. Sta ce biti kada se sve sjati u beograd. Nece biti Srbije. Ali njih bas briga , gledaju da napune svoje dzepove , gledaju da operu svoje pare , gledaju da sklone svoju decu kao ekstremne bogatase negde gde su normalni uslovi za zivot. A mi cutimo, cutimo…
Vesicu smradu jedan izopaceni lopovski. U koju rupu ces da se sakrijes misu?
Pa nemojte tako drugovi Beogradjani!!
Beograd je od uvek bio kulturni,ekonomski,politicki i korupcijski centar.
Na zalost korupcijski u zadnje vreme ali…..sta da se radi??
Drug vesic je dobio na izborima i ima da radi sta hoce kao i njegov partijski vodja.
Veslaju Vas „posteno“ zadnjih 30=tak godina.
Tako Vam i treba „Beogradjani“
Lepo je Vama samo zamislite kakvo je stanje u Ruandi?
I opusti te se.Vesic i partija brinu o Vama!!!!
Kopajte vi „pacovske kanale“ za bezaniju a ne vas „metro“. Vise ce vam koristiti upravo „pacovski kanali“ jer vam se spremaju „posrane motke“ ili „macuge“ a izgradnju metroa pustite strucnjacima u nekom buducem vremenu koje dolazi u oslobodjenoj Srbiji. Naprdnom olosarijumu ( ciji je upravo Vesic jedan od istaknutijih predstavnika menazerije ) ne treba vise dozvoliti da bilo sta grade – „grade“, jer to neznaju a iskljucivo im sluzi za pljacku i nista vise od toga. Olosarijum mora zavrsiti na deponiji istorije sa svim predhodnim obaveznim „posledicama“ lustracije.
Ovaj čovek mi izaziva gađenje konstanto još od vremena kada je bio desna ruka pokojnom Đinđiću
U Stokholmu grade jednu stanicu matroa mesecno.
Cisto da vidite koliko decenija ce to da traje u srbiji.
I sad to Vesic prodaje kao uspeh! Zasto ne pocne ODMAH . Ionako kasni 50 g.
Nas metro mora da bude lepsi od Ruskog u Moskvi . Toliko smo ga cekali da smo to i zasluzili .
odakle pare??????cijim parama se gradi?kolko ce stranke zaraditi?pisam vam se na metro.najurite yugine dodine iz bg.i ne treba vam metro.bg ne treba da ima vise od600.000 stanovnika,i da nema guzve.gde je privreda bg? bg je obicna perionica para,droge,prostitucije,prljavih poslova,prevare pljacke i otimacine od gradana koji ne zive u bg.