Kina je prošle nedelje zvanično predstavila prvi putnički avion koji je u potpunosti domaće proizvodnje, a nosi oznaku ARJ -21. Avion je nazvan „Leteći feniks“ i ceremonija u Šangaju bila je zatvorena za medije osim za državnu novinsku agenciju. Proizvođač ovog aviona Čajna ejviejšn industri planira da počne serijsku proizvodnju tokom 2009.

Kina je prošle nedelje zvanično predstavila prvi putnički avion koji je u potpunosti domaće proizvodnje, a nosi oznaku ARJ -21. Avion je nazvan „Leteći feniks“ i ceremonija u Šangaju bila je zatvorena za medije osim za državnu novinsku agenciju. Proizvođač ovog aviona Čajna ejviejšn industri planira da počne serijsku proizvodnju tokom 2009. godine. Avion ARJ-21 je avion za regionalne letove sa 85 mesta, a prvi let obaviće u martu. Ovaj razvojni projekat ima za cilj da od državne kompanije AVIC stvori konkurenta drugim proizvođačima malih putničkih aviona, kao što su kanadski Bombardijer i brazilski Embrajer, a postavljeni su i temelji za razvoj kineskog putničkog aviona koji će biti dvostruko veći od ARJ-21. Kompanija AVIC očekuje da će ARJ-21 preuzeti 60 odsto domaćeg tržišta aviona srednje veličine u narednih 20 godina. Procenjuje se da će Kini u tom periodu biti potrebno oko 900 aviona srednje veličine za regionalne letove jer ekonomski razvoj utiče i na ekspanziju vazdušnog saobraćaja.
Brisel – Regulatorna tela Evropske unije pokrenula su istragu zbog sumnje da postoji kartel koji kontroliše cene avioprevoza i poslala protestna pisma određenom broju kompanija, saopštila je prošle nedelje Evropska unija. Evropska komisija nije navela kojim kompanijama su poslati prigovori, ali je skandinavski prevoznik SAS Grup potvrdio da je primio pismo. EU i SAD proveravale su više od deset kompanija od početka 2006. ne bi li utvrdili da li je bilo tajnih dogovora u industriji kargo saobraćaja o nameštanju cena i naknada za gorivo, bezbednost i osiguranje. SAS je saopštio da će odgovoriti na primedbe koje su iznela regulatorna tela EU. „Kršenje pravila konkurencije je u potpunosti neprihvatljivo i osuđujemo ga bez rezerve. SAS je mnogo godina imao striktnu politiku poštovanja pravila konkurencije kao i brojne mehanizme kontrole. Ozbiljan je problem ako našu politiku nisu poštovali svi zaposleni u SAS Kargo. Ako je kršenja pravila bilo učiniću sve da osiguram da se to ne ponovi“, izjavio je predsednik SAS Grupe Mats Janson. U svom saopštenju, EU je navela da kompanije imaju pravo da odgovore na žalbe i napomenula da pisma ne prejudiciraju eventualnu odluku. Prema zakonu EU, Komisija može da kazni kompanije optužene za kartelsko ponašanje i do 10 odsto ukupne godišnje prodaje. Fiksiranje cena, ako bude dokazano, može im doneti i kazne u SAD.
Minhen – Proizvođač automobila BMW saopštio je u petak da će u 2008. godini ukinuti hiljade radnih mesta kako bi smanjio troškove. Danijel Šmit, portparol kompanije iz Minhena, nije precizirao koliko će radnika biti otpušteno, ali se na Internet sajtu magazina Der Špigl navodi brojka od 8.000. Šmit je naglasio da će većina radnih mesta biti ukinuta u Nemačkoj. Kompanija BMW ima više od 106.000 radnika širom sveta.
Tokio – Japanski rivali u elektronskoj industriji Tošiba i Šarp sarađivaće na proizvodnji LCD televizora zbog jačanja konkurencije u proizvodnju televizora sa ravnim ekranom. Na zajedničkoj konferenciji za novinare u Tokiju predsednici dve kompanije najavili su da će Tošiba korporacija kupovati LCD panele od Šarpa za televizore od 32 inča i veće. Zauzvrat, Šarp će kupovati više kompjuterskih čipova za LCD od Tošibe. U poslednje vreme sve više su prisutne spekulacije da će japanski proizvođači morati da udruže snage kako bi se izborili sa značajnim rivalima kao što su Samsung iz Južne Koreje, tajvanski proizvođači i drugi. Najveći igrači u proizvodnju LCD televizora sada su Šarp, Samsung (koji je sklopio saradnju sa Sonijem) i Hitači.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari