Pre nekoliko dana sam na jednoj od društvenih mreža pročitala post sa pitanjem: 40 + 40 x 0 + 1 = 41 ili 1?

Komentari koji su usledili ne samo da su obilovali zanimljivom argumentacijom o tome zašto 1 ili zašto 41, već je bilo i onih koji su obrazlagali zašto je to 42. 

Ovo naizgled banalno pitanje još jednom je potvrdilo svu (ne) funkcionalnost našeg obrazovnog sistema, imajući u vidu da se redosled u prioritetima računskih operacija uči na časovima matematike u nižim razredima osnovne škole.

Pred svake izbore često imamo priliku da čujemo da prosečan birač u Srbiji ima više očiju nego zuba. Ovaj mini test je pokazao još veću dubiozu, jer se radi o osobama koje koriste internet, i za koje prema nekim uobičajenim kriterijumima treba pripremati malo drugačije poruke u odnosu na prosečne glasače.

Stoga ne čudi da su sadržaji koji su do sada bili karakteristični za klasične masovne medije i skupove za široke narodne mase sve više dostupni i na internetu. Pa ni veb sajtovi partija ili kandidata, nekada rezervisani za uži krug birača, sa njima prilagođenim porukama, se više ne razlikuju od onoga što se priprema za masu. Najsvežiji među njima, sajt predsedničkog kandidata Vučića tipski je primer. I on kao predsednik vlade i skoro pola ministara do nedavno su koristili svaku priliku da od doskorašnjeg zaštitnika građana traže da podnese ostavku jer je “u kampanji”. Očigledno je da su nas prevarili u nameri da takve izjave daju jer veruju u princip razdvajanja funkcije od izbornih aktivnosti.

Na sajtu, koji je ovih dana postao funkcionalan, vrlo jasno vidimo da je cilj njegovog postojanja upravo promocija Aleksandra Vučića kao predsedničkog kandidata. Od iskačuće ankete o tome da li ćemo podržati Vučića kao predsednika, preko programske platforme do prozorčeta sa preporukom da unesemo e-mail adresu kako bismo primali obaveštenja o kampanji. Drugim rečima, čak i iz onog njegovog aviona se vidi da se radi o sajtu koji će biti korišćen za potrebe ove predsedničke kampanje, što samo po sebi nije problematično..

Ali kada počnemo da čitamo sadržaj ovog sajta vidimo da je čitava Vučićeva strategija bazirana na aktivnostima njega kao predsednika vlade, ali očigledno i njegovih ministara. Ovaj predsednički kandidat nam u sekciji koja objašnjava njegove dosadašnje reference daje spisak onoga što je radila vlada, iako su nadležnosti predsednika i premijera značajno različite. U sekciji vesti vidimo informacije o aktuelnim aktivnostima Jadranke Joksimović kao potpredsednice vlade, Nebojše Stefanovića kao ministra unutrašnjih poslova, Zorana Đorđevića kao ministra odbrane.

Da li i koji internet korisnici u Srbiji veruju da na događajima na kojima se budu pojavljivali ministri ove vlade pa i njen predsednik lično, neće biti govora o predsedničkim izborima i Vučiću kao kandidatu? Da li će on poput jednog svog kolege koji se razdvaja na ministra i čoveka, takođe biti u stanju da razdvoji kada je predsednik vlade a kada predsednički kandidat, a njegovi ministri da nađu slobodne termine nakon radnog vremena kako bi ga kao stranački vojnici u kampanji podržali?
Očigledno je da kreatori i realizatori kampanja i korisnike interneta sve više percipiraju kao one gore pomenute prosečne birače te veruju da neće postavljati ova ili slična pitanja. Zvučalo ili ne elitistički, osnovno obrazovanje u Srbiji je odavno obavezno, pa verujem da ogromna većina internet korisnika u Srbiji ima završenu barem osnovnu školu. I potpuno istu važnost u tom slučaju ima glas onih koji su na pitanje iz naslova odgovorili sa 1, 41 ili 42. Zato, ako ne želite da umesto vas odlučuju oni koji neće postavljati pitanja, nemate izgovor da ne izađete i glasate na predsedničkim izborima u Srbiji 2017. godine. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari