Ovih dana razmišljam o telima. Pojedinačnim i grupnim.

Recimo, dok ujutru idem ka velikom ekranu koji čeka da mu posvetim od osam do preko osam sati odmaram oči posmatrajući ljude, prolaznike. Gledam ih i nekad se pitam gde idu, kakav im je dan… Iako ih doživljavam kao posebne, autentične jedinice društva, osećam da smo deo jedne celine. To mi omogućava distanca (oni su tamo a ja ovde, među nama je slobodan prostor koji čuva privatnost). Granice su, mislim, ključne. NJihova tela su lepa ili punija ili usukana, ali definisana.

Slučajno sam upala na Shopping night u Ušću. More mladih ili mladih sa umornim majkama guralo se u oba smera. Rado bih rekla da su nadirali u krdima ali, sigurna sam, roditelji te razuzdane dece bi mi zamerili, pa bi onda trebalo da se izvinjavam i objašnjavam.

„Manifestacija“ je kao u Noći knjige ili Noći muzeja samo poslužila tome da se digne prašina i da se okupi ekipa. Kao da je neka velika mišica u lopatama istovarala potrošače, za koje se zapravo i pitam koliko su uopšte kupci a koliko potrošači atmosfere. Imala sam utisak da su granice obrisane, da se ne može izdvojiti jedno telo, već da bi se tela nalik žvaki razvlačila i za sobom vukla celo kolo ukoliko biste za ruku poveli samo jednog učesnika spektakla. Tela su postala masa. Konzumerska masa.

Sklonila sam se brže-bolje. Naravno. U takvim noćima jedino što osećam je potreba da se odbranim od reke koja grabi. Iako je TC bio prepun, nisam uspela da razaberem nijedno telo, samo masa koja se kreće. Duge kose, tetovirani bicepsi i noge umotane u džins. Nabacani fragmenti.

Za moderno društvo vezana su dva oblika otuđenja. Prvo je otuđenje čoveka od čoveka a drugo otuđenje čoveka od samog sebe, od njegovog autentičnog koncepta. Trpanje ljudi na kamare nije približavanje čoveka čoveku, već odvajanje njegovo od sebe. Dehumanizovane jedinke su depolitizovane jedinke, na to bi trebalo obratiti pažnju. Imamo previše žurki kao što je Noć kupovine.

Glosa: Kao da je neka velika mišica u lopatama istovarala potrošače, za koje se zapravo i pitam koliko su uopšte kupci a koliko potrošači atmosfere

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari