Lena Mahfouf 1

Volim tehnologiju, internet mi omogućava da utolim, možda i preteranu, glad za hiperinformisanošću.

Zaista, na globalnoj kompjuterskoj mreži ima svega i svačega.

Već nekoliko godina unazad po društvenim mrežama viđam razne influensere, vlogere, jutjubere, instagramere, bukstagramere, tviteraše…

Svi oni su uticajni, skreću pažnju na sebe i ono što imaju da kažu. Ima raznovrsnih ličnosti koje, prema sopstvenom priznanju, zarađuju od pregleda, lajkova i klikova i to toliko dobro da se samo time i bave, te su ‘ful tajm influenseri’.

Nemam ništa protiv, štaviše, upravo ove osobe su dobar pokazatelj kako se svet i društveni odnosi u njemu menjaju – da li to ide na dobro ili na loše, vreme će pokazati.

Upravo ovih dana naleteh na jedno francusko devojče koje se zove Lena Mahfouf.

Londonski „Tajms“ joj je pre nekoliko dana posvetio celu stranu i tekst ni manje ni više naslovio ovako „Jutjuberka koja je zaprepastila francusku književnu elitu“.

To mi je bilo dovoljno da počnem da čeprkam.

Dotična gospođica ima 22 godine, ima svoj Jutjub kanal.

Ime joj se u originalu piše Lana Mahfouf, pa možete da je pretražite, ako vas zanima.

Tipičan je predstavnik milenijalaca.

Lepa, simpatična, harizmatična – moram priznati jedno je od pristojnijih stvorenja koje hleb zarađuje na internetu.

Prvo je bila influenser, reklamirala je razne modne i kozmetičke brendove, a onda je rešila da priča o životu, međuljudskim odnosima, društvu u kome živi.

Njeni pogledi na život i svet privukli su milione pratilaca: na Jutjubu je prati 1,6  miliona ljudi, na Instagramu 2,4 miliona, a na Tik Toku 1,3 miliona.

Završila je nekakav menadžment ili marketing.

Otac joj je Francuz, hrišćanin, majka muslimanka iz Alžira.

Napisala je knjigu „Toujours Plus“ (Uvek više), koja je prvo počela da se prodaje na Amazonu, jer su ozbiljni francuski izdavači odbili rukopis.

Jedan izdavač je ipak rešio da rizikuje i objavio je knjigu. Prvih 62 hiljade primeraka planulo je odmah, a upravo je u štampi novi tiraž od 160 hiljada primeraka.

„Htela sam da napišem pravi self-help priručnik. Ideju sam dobila kad sam bila u Americi: tamo imate gomilu knjiga koje vam obećavaju da za mesec dana možete da postignete sve što hoćete. Priča na Instagramu traje 24 sata, na Jutjubu dok ne postavim novi video, a knjiga je nešto što trajno ostaje. Duhovnost je za mene veoma bitna, pročitala sam Toru, Kuran i Bibliju, te spoznaje su me veoma obogatile i iz svake od njih pokušavam da izvučem ono najbolje. Ovom knjigom sam htela da razbijem i stereotipe o ženama. U Francuskoj žena može da bude samo top model ili intelektualka koja je po pravilu i levičarka. Ja se obraćam mladim ženama od 18 do 24“, kazala je u jednom intervjuu.

Književni establišment je knjigu okarakterisao kao „đubre“, dok je jedan knjižar primetio da „i nije toliko loša i da je to običan priručnik za tinejdžere“.

Lena je uspela da se približi svojim vršnjacima, da pokuša da ih razume.

Ovi mladi ljudi često bivaju prepušteni sami sebi, a Lenino delovanje ima nameru da im pomogne da lakše shvate svet u kome su počeli da sazrevaju i jasna je i glasna poruka da nisu samo potencijalni potrošači i glasačka mašina već – budućnost svakog društva.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari