BEMUS - Opera za decu po libretu Desanke Maksimović i posveta Ivanu Tasovcu 1

– BEMUS će ove godine ugostiti dve velike svetske zvezde u naponu snage. Jedna je Hatja Bunijatišvili, novo pijanističko ime u usponu koje nastupa na svim najvećim svetskm scenama. Program koji će izvesti biće veoma popularan, jer je u njega uvršten i Čajkovski.

Drugo ime je jedan od najvećih pevača i baritona današnjice Tomas Hempson, čovek koji je obeležio koncertnu i opersku scenu poslednjih decenija 20. i ovih par decenija 21. veka – tim rečima je Bojan Suđić, umetnički direktor BEMUS-a, najavio deo programa 53. Beogradskih muzičkih svečanosti.

Ovogodišnji BEMUS počinje 1. i traje do 13. novembra, a biće održan u Kolarčevoj zadužbini i na drugim koncertnim mestima u Beogradu.

Prema Suđićevim rečima, BEMUS je ove godine veoma kvalitetan što se tiče programa i umetnika koji nastupaju, pošto je duže vreme posrtao, bio ugrožavan finansijski i na svaki drugi način.

– Kad se setim svih tih neprilika koje su nas pratile tridesetak godina unazad, svih premijera predstava i koncerata koje smo radili i za vreme bombardovanja, sada nam je utoliko lakše što delimo nenormalnost sa čitavim svetom – primetio je Suđić.

On je istakao da je posle velikog ponora BEMUS stao na noge, i da se svake godine postavlja sve ambicioznije sa željom da bude još bolji, jer je nemamo festival sličnog ranga.

– Utoliko je i selekcija ovogodišnjeg festivala u znaku reprezentativnosti ne samo od strane domaće publike, već relevantnosti svetskog audiotrijuma, jer je danas sve globalno. Danas nas ocenjuju po programu i kvalitetu i ljudi koju su sa druge strane planete, preko društvenih mreža – dodao je on.

U vezi sa koncertom Tomasa Hempsona istakao je da je umetnik prihvatio da njegov koncert ne bude koncert lakih nota već će na njemu predstaviti veoma ozbiljan klasični repertoar sastavljen od Mocarta, Pučinija, Verdija…

– Želeo sam da ne idemo u neku vrstu kompromisa i brodvejskog programa, već da bude nešto što će sladokuscima ostati u sećanju – sa njim i Simfonijskim orkestrom i horom Radio-televizije Srbije. Nastupiće i dva naša sjajna pevača, soprani Aleksandra Jovanović i Dragan Radaković – najavio je Suđić.

Kako kaže, svi ostali programi nimalo ne zaostaju, tu su domaća imena poput Ksenije Janković i Aleksandra Madžar.

– Denis Šapovalov, atraktivni solista, izvešće jedan krosover: obrade Pink Flojda, a prvi deo će biti posvećen njegovom virtuozitetu – dodao je Suđić.

On je primetio i to da su nekada horovi bili zaštitni znak naše zemlje, a da danas za njima postoji daleko manje interesovanja. Tim povodom predstavio je hor „Branko“ iz Niša koji će nastupiti u Hramu Svetog Save.

Nataša Jović Trivić, programski urednik muzičko-teatarske ogranizacije MOTO, kazala je da je ona, kao i većima muzičara, rasla uz BEMUS, i kao izvođač i kao publika, te poznaje njegov značaj i njegove visoke standarde.

– Opera „Dečja soba“ Milenka Živkovića je prva srpska opera za decu koja je izvedena 1941. godine. Šezdeset i druge godine su samo izvesni delovi snimljeni, a jedan ozbiljan materijal iz te opere je nestao. Mi smo na volšeban način, uz niz specifičnih okolnosti, došli do tog materjala i bili smo vrlo raspoloženi da ga dekonstruišemo – kazala je ona i dodala da se ove godine obeležava 120 godina od rođenja Živkovića.

Ovu operu će 12. i 13. novembra na sceni Malog pozorišta Duško Radović izvesti mladi stvaraoci, dirigenti, pevači…

Povodom Živkovića je istakla da je u pitanju vrlo značajan kompozitor, veliki stručnjak i umetnik u istoriji srpske muzike, ali, na žalost, neopravdano skrajnut.

– Mi se iskreno nadamo da će se posle ovog izvođenja „Dečije sobe“ njegovo ime i njegova muzika vratiti na našu scenu i na zasluženo mesto. Drugi raritet ove opere je libreto Desanke Maksimović što je zapravo jednini izlet velike pesnikinje u operski fah – istakla je ona.

Milan Lazović, predsednik Odbora BEMUS-a, podsetio je na ljude koje su izgubili, a koji su vezani za ovaj festival, poput Ivana Tasovca, kome će festival odati počast.