Tek što se završi Bitef i započne Oktobarski salon, na red dolazi još jedna od najznačajnijih kulturnih manifestacija u gradu i zemlji – posvećena klasičnoj muzici. U pitanju su Beogradske muzičke svečnosti, ujedno i jedna od najstarijih manifestacija jer ove godine obeležava 40. rođendan. Počinje 3. i traje do 17. oktobra, pod sloganom „Bemus 40 godina kasnije: I muzika se vidi!“, u organizaciji Jugokoncerta.

Tim povodom juče je u Skupštini grada, koja je osnivač Festivala, održana konferencija za novinare na kojoj je bilo reči o programu jubilarnog Bemusa. Sreten Krstić, umetnički direktor 40. Bemusa, istakao je kvalitet i raznovrsnost kao principe svoje selekcije i najavio čak 17 različitih koncerata. Među njima četiri dolaze iz Francuske, u saradnji sa Francuskim kulturnim centrom, čiji su predstavnici na konferenciji izrazili zadovoljstvo zbog toga. Tu je ponovo Kvartet Eben, rekla je direktorka Jugokoncerta Biljana Zdravković, koji je prošle godine „na juriš“ osvojio beogradsku publiku. Ansambl Armonik, muziku ranog 17. veka svojim neuobičajenim scenskim izrazom doneće u Ateljeu 212. Za razliku od njih prvi put je u Beogradu živa legenda džeza Žak Lusije. Najzad, iz Francuske stiže umetnik poreklom sa ovih prostora, čest učesnik različitih festivala, Jožef Nađ sa novom plesnom predstavom „Međučin“.

Jedna od najvećih senzacija ovogodišnjeg Bemusa biće Balet Borisa Ejfmana, na granici klasike i savremenog baletskog izraza, koji će nastupati dve večeri zaredom u Sava centru – 10. oktobra sa „Ruskim Hamletom“ na muziku Betovena i Malera, a 11. oktobra sa „Don Kihotom“ po muzici Minkusa.

Bemus otvara novo delo savremenog srpskog kompozitora Zorana Erića „Između činova“, narudžbina Bemusa, u izvođenju Beogradske filharmonije, sa dirigentom Markom Gorenštajnom, takođe u SC. Pored otvaranja i pomenutog baleta, u SC je i zatvaranje sa integralnom, kocertnom verzijom baleta Stevana Hristića „Ohridska legenda“, kojom se obeležava 50 godina od njegove smrti, u izvedbi Simfonijskog orkestra RTS sa dirigentom Bojanom Suđićem, uz projekciju filma čiji je reditelj Miloš Đukelić.

U saradnji sa Festivalom u Bergencu i Novom operom iz Beča, nastala je nova opera Isidore Žebeljan „Maratonci“, koja je sa velikim uspehom izvedena u Bregencu. U Beogradu će imati dva izvođenja, a potom u Beču tri. Kast solista je interenacionalni, a dirigent je Premil Petrović. Zanimljivo je i da su članovi orekstra domaći izvođači, a u Bregencu, prema rečima same Isidore Žebeljan, uspeh je doživela ne samo muzika i čuveni tekst, već upravo njihovo izvođenje. „Maratonci“ su nastali nakon uspeha Isidorine opere „Zora D“, pa joj je uprava Festivala u Bregencu zatražila novu operu koja bi bila crna komedija sa ovih prostora. Kako je sama rekla, nije razmišljala mnogo – izbarala je tekst Dušana Kovačevića, „Maratonci trče počasni krug“. On se dopao i upravi Bregenca, preveden je na nemački i tako će se izvoditi i u Beogradu.

Posebni događaji ovogodišenjeg Bemusa biće džem sešn Kvarteta Eben, 8. oktobra u Movie baru KCB, gde će inače biti smešten i pres centar Festivala i gde će moći da se dobiju sve informacije u vezi sa njim. Odmah na početku, 4. oktobra, otvara se izložba Bemus na fotografijama Velimira Savatića u Muzičkoj galeriji Kolarčeve zadužbine, sa najsjajnijim trenucima iz istorije Bemusa. Za etno koncert 12. oktobra u 12 sati na Kolarcu ulaz je slobodan, a pre toga biće predstavljena publikacija u čast jubileja – Bemus Memorabilia, kao i film na istu temu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari