Hubač Foto: Pozorište Zoran Radmilović

Prema njegovim rečima neophodno je pronaći rešenje i jedno od mogućih je niz festivala mladih pozorišnih autora u Srbiji, kao i da se na festivalima kojih ima puno u Srbiji, ova tema nametne, kako bi se u tim mikrosredinama učinio neki pomak koji nije sistemski, ali je ipak pomak.

Hubač je kao primere dobre prakse učesnicima tribine naveo načine koji se primenjuju u pozorištima u Nemačkoj i Švedskoj, različitim pokušajima da se što veći broj mladih ljudi involvira u proces i to na nivou osnovnog od majstora dekora do reditelja, glumaca, dramaturga.

Različiti metodi se primenjuju, a jedan od njih na koji je Hubač ukazao, je formiranje male scene (60 do 80 gledalaca) i mali budžeti koji su isključivo namenjeni mladim autorima. Ovakva praksa mogla bi da se primeni i u pozorištima u Srbiji, smatra Hubač.

Na tribini su mogla da se čuju iskustva ne samo iz Srbije, već i iz Hrvatske i Republike Srpske o kojima su govorili Spasoje Ž. Milovanović, direktor Narodnog pozorišta Niš, Nenad Novaković, direktor Narodnog pozorišta Republike Srpske, Duško Ljuština, upravitelj kazališta Ulysses u Zagrebu, Miran Hajoš, ravnatelj Кazališta u Virovitici i Vujadin Milošević glumac i član gradskog veća u Zaječaru zadužen za kulturu.

Povezani tekstovi