Magija kao pribežište u vremenima sunovrata empatije i ljudskosti 1

– Priča je inspirisana svetom u kome živimo danas, ne samo u zemlji, već i u svetu i civilizaciji. Taj sunovrat svake empatije i ljudskosti u nama je njena glavna inspiracija i motiv. Magija kao takva je više metafora borbe između dobra i zla, a suštinska borba je u nama samima i među nama samima.

Svako od nas poseduje dobro i zlo u sebi, a individualna stvar je šta će isplivati i preovladati – tako je Nemanja Ćipranić, reditelj i kreator serije TV serije „Crna svadba“, pojasno suštinsku radnju ovog ostvarenja na konferenciji za medije u Jugoslovenskoj kinoteci.

Upitan da li je serija motivisana i realnim događajem od pre 14 godina, on je istakao da je to samo inicijalna inspiracija, te da nisu hteli da se bave rekonstrukcijom iz poštovanja prema žrtvama i ljudima koji su propatili.

Premijera „Crne svadbe“ je 23. oktobra na Superstar kanalu, a od 30. oktobra biće prikazivana vikendom na RTS-u.

Inače, ova serija produkcijske kuće Firefly prodata je u svim ex YU zemljama pre emitovanja, u celom regionu.

Strahinja Madžarević, scenarista i kreator serije, kazao je da je najveći izazov rada na seriji bio u njenom prilagođavanju našem podneblju.

– Tokom istraživanja nailazili smo na zanimljive stvari koje smo prilagođavali našem kulturnom području. Najveći izazov nam je bio da uradimo jednu žanrovsku seriju za današnje gledaoce, koja će biti originalna i bez prepisivanja – naglasio je Madžarević.

On je pojasno da je „crna svadba“ vlaški obred interesantan zato što predstavlja običaj u kome se mladić, koji je izgubi život, a nije oženjen, ženi sa živom devojkom koja narednih godinu dana ne sme da se udaje.

Prema njegovim rečima, radi se o spasenju duše.

Reditelj Nemanja Ćipranić je kazao i to da današnja tehnologija daje jednu dodatnu širinu i mogućnosti za vizualne efekte, ali da ta tehnologija treba da bude u službi priče.

On nije hteo da otkrije scene koje su bile komplikovane za izvedbu, da ne bi slučajno gledaocima „spojlovao“ seriju.

– Naše podneblje je prepuno raznoraznih priča i mističnih i horor, tako da inspiracije ima. Trend je poslednjih godina u svetu da se ide na tu vrstu žanra, a mi smo zamislili da lokalnu ideju prikažemo u konvenciji žanra koji je univerzalno razumljiv svim ljudima na svetu – kazao je Ćipranić.

Glumica Jelena Đokić objasnila je da je sa svojom likom prošla ceo dijapazon uloga, od poslovno ostvarene žene, majke do nekog ko ima „kinki“ odnos sa ocem svog deteta.

Prema njenim rečima, žena koju ona igra iz epizode u epizodu gubi konce iz ruku i kontrolu, i sama postaje marioneta, da bi do kraja prešla na viši nivo borbe u ovoj igrici, zarad ćerke.

Glumac Uliks Fehmiu otkrio je da je lik koga on tumači čovek koji je izgubio mnogo pre nego što sama priča krene.

On je pohaban osećanjem krivice zbog gubitka sina.

Neko ko nikako ne može da krene napred zbog tragedije koja mu se desila.

Prema njegovim rečima, on je jedan od onih likova koji funkcionišu jedino u svom profesionalnom kontekstu i okruženju.

– Kada živimo u vremenima koja su čudna i kada stvari nisu baš najbolje, svi mi pokušavamo racionalno da odgovorimo na pitanja koja nam svakodnevica donosi. Kad odgovori na ta pitanja ne postoje, onda smo skloni da te odgovore tražimo van onoga što vidimo – primetio je glumac.

Objašnjavajući svoj lik glumica Borka Tomović rekla je da je ona požrtvovana supruga koja na sve promene koje se dešavaju njenom suprugu reaguje podrškom.

Glumac Predrag Bjelac naglasio je izuzetnu zanimljivost njegove uloge, iako je imao prilike da sveštenike glumi već četiri-pet puta – od katoličkog sveštenika, pa do kardinala, čak i pape.

– Ovo je nešto sasvim posebno, nije puko predstavljanje sveštenstva, ovo je neki moj obračun sa istinom u veri i sa sadašnjim preterano eksponiranim pravoslavljem. Pokušavam da kroz tu igru ukažem i na neke, po mom mišljenju, mane – kazao je Bjelac.

On je pohvalio i glumačku postavku koja, prema njegovim rečima, daje izuzetan pečat atmosferi, a pored pomenutih u seriji igraju i Nikola Kojo, Slavko Štimac, Toni Mihajlovski, Filip Đurić…

Kreativni direktor produkcijske kuće Firefly Boban Jevtić primetio je da je ovo veliki žanrovski iskorak, ali autorski iskorak, jer su dva relativno mlada autora dobila priliku da rade u uslovima koji su obezbeđeni za mnogo veće produkcije.

– Ovo je priča koja poštuje zakone žanra, koja odlazi u psihološki triler, krimić, horor… ali, s druge strane, ona je vrlo lokalna, jer smatramo da univerzalno može da bude samo ako je i lokalno – kazao je on i dodao da svaka nova epizoda donosi novo uzbuđenje.

Uloga kao ostvarenje dečačkog sna

– Jedan mladi glumac još uvek dečak sanja da će se možda jednog dana baviti ovim poslom. Mislim da je svako od nas u nekom trenutku poželeo da igra nekog dasu, u jednom žanrovskom paketu. Nekog policajca koji pokušava da shvati šta se tu desilo i da stvar i ovaj svet učini boljim. To je dečački poriv i nešto novo što do sada nisam imao prilike da radim – kazao je Fehmiu, upitan ša ga je privuklo kod ove uloge.

On je dodao da je tu i razlog, tj. ono o čemu oni u seriji pričaju priču – a to je da danas ovde, a i šire, postoji stanje potpunog pomanjkanja empatije i svesti… Pa zato, prema njegovim rečima, ova serija postavlja pitanje zašto se nalazimo tu gde jesmo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari