Minhenski filharmoničari sa dirigentkinjom Gidre Šlekite i violončelistom Gotjeom Kapisonom 1foto Tobias Hase

Drugim praizvođenjem kompozicije Lere Auerbah, čelo-koncerta koje je izveo Francuz Gotje Kapison, jedan od najboljih savremenih čelista, 28. januara u Izar-filharmoniji u Minhenu, dirigovala je mlada dirigentkinja iz Vilnijusa Gidre Šlekite. Na programu su bili i Kodaljijeva kompozicija „Igre iz Galateje“, Ravelov „La Valse“ i Šubertova ”Nedovršena” simfonija.

U Kodaljijevom delu, koje karakteriše spektar od melanholije do ekstatične radosti života, dominiraju folklorističke melodije koje je on virtuozno implementirao u svoje ”Igre iz Galateje”.

Minhenski filharmoničari su poznati po tome da povremeno izvode žive kompozitore.

Dakako, nije mala odvažnost staviti na program orkestra, na čijem je čelu Valerij Gergijev, delo neizvesnog muzičkog kvaliteta naporedo sa Šubertovom ”Nedovršenom” simfonijom.

Za solistu je pozvan jedan od najboljih mladih čelista na internacionalnoj muzičkoj sceni, Francuz Gotje Kapison.

Kompozitorka Lera Auerbah potiče iz Sibira, u kome je rođena 1973. a od 1991. živi u Njujorku.

U ovom delu su spliću jevrejski folklor i ruska romantika, Ligetijeva zvučna atmosfera i duh filmske muzike.

Literarna inspiracija Auerbahove je bila Gogoljeva pripovetka ”Dnevnik jednog ludaka”.

Ovde se u rastućem ludilu prepliću zvučne epizode tamnog, izvitoperenog, maničnog, paranoidnog, rascepljenog – svega onog što nam je u svetu gigantske zaraze poznato kao svet iščašen iz zgloba.

Solist čelista Kapison sa briljantnom suverenošću dočarava taj univerzum sumašedšeg kroz emocionalni jauk flažoleta (flageolett).

Šubertova ”Nedovršena” simfonija i Ravelov „La Valse“ su bili krunišući završetak ove zimske večeri.

Dugi aplauz publike je bio jemstvo pozitivnog prijema ovog praizvedenog koncerta za violončelo i uobičajenu virtuoznost Minhenskih filharmoničara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari