Onlajn kulturni sadržaji u borbi protiv pandemije 1Foto: Stanislav Milojković

Iako je 16. marta zatvoren za publiku zbog sprovođenja mera zaštite od virusa korona, Francuski institut u Srbiji, kao sastavni deo svetske mreže koju čini više od 100 ovakvih ustanova, nastavio je da radi nudeći programe različitih kulturnih sadržaja preko digitalnih platformi, društvenih mreža i internet kurseva francuskog jezika.

U ponedeljak 4. maja Institut preko interneta započinje nastavu majsko-junskog ciklusa kurseva za odrasle, mlade od 11 do 14 godina, kao i za decu uzrasta od šest do 10 godina. Takođe je najavljen i prvi ciklus intenzivnih kurseva francuskog, za koje upis počinje 20. juna, a nastava 6. jula.

– Francuski institut se veoma brzo prilagodio uslovima pandemije i razvio online ponudu u Beogradu, Nišu i Novom Sadu. Kursevi namenjeni kako odraslima, tako i mladima i deci dostupni su svima u Srbiji posle kratkog intervjua i određivanja nivoa znanja svakog polaznika. Sve informacije vezane za upis dostupne su na našem veb sajtu – kažu u Francuskom institutu.

Sagovornici Danasa ukazuju da je „u današnje vreme učenje stranih jezika veoma važno zbog toga što višejezičnost pruža veliku prednost na tržištu rada, što je posebno slučaj sa francuskim jezikom, čija se upotreba prostire daleko izvan granica Francuske – govori ga trista miliona ljudi na pet kontinenata“.

– Upotrebom francuskog jezika postaje se deo velike porodice frankofona okupljenih oko Međunarodne organizacije Frankofonije, koja broji osamdeset i četiri države članice i predstavlja moćnu ekonomsku grupaciju. Poznavanjem francuskog jezika postiže se visoki stepen konkurentnosti kako u Srbiji, tako i u ostalim delovima sveta. A, pohađanje kurseva Francuskog instituta u Srbiji znači i učiti da se govori, radi i živi na francuski način. Časovi su dinamični i njihov ritam i akcenat stavljeni su na znanje i francuski duh. Kroz učenje francuskog jezika, otvora se čitav svet frankofonih kultura – ističu u Francuskom institutu.

Osim kurseva francuskog, Institut nudi i bogat izbor kulturnih sadržaja u okviru kampanje #CultureChezNous – „Kultura kod nas“ i digitalne platforme Culturetheque – „Kulturna biblioteka“.

– Kampanja #CultureChezNous je inicijativa Ministarstva kulture Republike Francuske u okviru koje veliki broj francuskih ustanova kulture, umetnika i udruženja proizvode online sadržaje poput virtuelnih poseta muzeja i izložbi, snimaka čuvenih pozorišnih predstava, koncerata, predstava savremenog i klasičnog plesa, predstavljanja muzejskih kolekcija, ali i proizvoda digitalne umetnosti i to za sve uzraste. Ova kampanja, kojoj su se u velikoj meri pridružili i svi značajniji mediji u Francuskoj, najuspešnije i najznačajnije sadržaje pohranjuje na portal www.culturecheznous.gouv.fr. Digitalni portal Culturetheque, čiji je pokretač pariska centrala Francuskog instituta, svojevrsna je online medijateka koja sadrži bogat izbor knjiga i stripova, filmova, muzike, igara i zabavnih sadržaja za učenje francuskog jezika. Upis i korišćenje sadržaja Culturetheque su besplatni. Sadržaji koji se nalaze na ovoj platformi oslikavaju bogatstvo francuskog savremenog stvaralaštva i prisutni su u 120 zemalja sa više od 220.000 korisnika – objašnjavaju u Francuskom institutu.

Kako naglašavaju u ovoj ustanovi, Institut „održava kontakte sa svojom publikom i korisnicima preporučujući im kvalitetne umetničke, naučne i kulturne sadržaje koji su u vezi sa njegovom programskom politikom i tiču se oblasti kinematografije, stripa, digitalnog stvaralaštva, kao i atraktivne i zabavne sadržaje za mlade i decu“. U Francuskom institutu naglašavaju da su „u sklopu novopokrenute kampanje #francuskiinstitutpita, realizovali i veliki broj video klipova sa umetnicima, kulturnim akterima i partnerima koji ovdašnjoj publici preporučuju online sadržaje koji ih inspirišu tokom perioda izolacije zbog pandemije“.

„Molijerovi dani“ na društvenim mrežama

– Tokom trajanja mera, naše programske aktivnosti mahom su usmerene na sadržaje dostupne putem interneta i društvenih mreža, kao što će to biti slučaj sa našim festivalom frankofone književnosti „Molijerovi dani“, koji se održava u maju. U bliskoj budućnosti, Francuski institut će nastaviti sa svojim tradicionalnim programima i aktivnostima poput pozorišnih predstava, filmskih projekcija, debatnih i tribinskih programa, ali će nastaviti da razvija i online sadržaje, samostalno i sa partnerima iz Srbije i Francuske, sa posebnim osvrtom na digitalne programe, poput manifestacije Digitalni novembar, koje ćemo razvijati širom Srbije zahvaljujući našim kancelarijama u Nišu i Novom Sadu – najavljuju u Francuskom institutu u Srbiji.

Korona protiv Meseca frankofonije

Francuski institut u Srbiji „naslednik“ je nekadašnjeg Francuskog kulturnog centra u Beogradu – kulturnog i prosvetnog operatera Ambasade Francuske i jedini frankofoni kulturni centar u Srbiji, koja je od 2018. pridruženi član Međunarodne organizacije Frankofonije. Iako ova organizacija ove godine obeležava pola veka postojanja, zbog epidemije kovid 19, u martu su svi događaji najavljeni u okviru obeležavanja Meseca frankofonije 2020. u Srbiji obustavljeni, uz mogućnost da neki od njih budu kasnije organizovani.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari