Reč je o snažnoj neverbalnoj predstavi na temu mađarskog nacionalnog identiteta i istorije.

Tokom decembra u ovom pozorištu gostuju i predstave „Intima“ Porodice bistrih potoka (17. decembar) i „Lampedusa beach“ trupe Hotel Bulić iz Zagreba (12. decembar), dok će premijerno biti izvedene plesne predstave „Pepeljuga“ Jelene Kajgo i „Nema nade“ Igora Koruge i Maje Pelević.

Direktor Bitef teatra Miloš Latinović izjavio je da su uslovi rada u tom pozorištu sve teži, zbog nedostatka novca i tehničke opreme.

„Tehničari rade sa nadljudskim naporima jer mi uopšte nemamo opremu. Iz Sekretarijata za kulturu grada Beograda, koji je naš osnivač, obećali su pomoć. U međuvremenu, trudimo se da radimo kao da je sve normalno. Samo ovog meseca imamo praktično pet premijernih izvođenja, a bez jednog reflektora“, rekao je Latinović na konferenciji za novinare.

Reditelj predstave „Intima“ Božidar Mandić istakao je da Bitef teatar mesto očinstva avangarde, koje radi na atmosferi druženja i solidarnosti.

„Naša nova predstava ima isti kredo koji je naš rad nosio i ranije – da stvaramo ni iz čega. Tačnije, da kroz jednostavne elemente izrazimo našu problematiku i naše viđenje sveta koji je zapao u veliku krizu. ‘Intima’ je predstava gde želimo da ukažemo vrednosti intime u savremenom čoveku. To je ritam koji bi mogao da se suprotstavi apatiji, najvećoj aporiji savremenog sveta“, kaže Mandić, osnivač komune i umetničke kolonije Porodica bistrih potoka. U predstavi igraju Dragana Jovanović, Uroš i Maja Vukša, Zoran Marković, Katarina Jovanović i Mirela Andrić i Mandić.

Dramska autorka i rediteljka Jelena Kajgo, koja vodi Bitef dens kompaniju, istakla je da je važan segment njihovog rada plesni teatar za decu i mlade i podsetila na dosadašnje predstave „Kapetan Džon Piplfoks“ i „Ale i bauci“ u koreografiji Isidore Stanišić, kao i „San žute čarape“ Dalije Aćin Telander. Predstava „Pepeljuga“, kako je najavila, prvi je korak ka formiranju mlade trupe Bitef dens kompanije, sa igračima koji su učenici Srednje baletske škole „Lujo Davičo“ na odseku za savremenu igru. Bajka braće Grim transponovana je, dramaturški, scenskim konceptom i kostimom, u današnje vreme u Srbiju kako bi se približila novoj generaciji.

„Predstava edukuje decu da je bolje biti skroman i vredan, a ne nametljiv i agresivan. Deo radnje dešava se na plesnom takmičenju pa će se publika upoznati sa različitim stilovima i, nadam se, zainteresovati za savremenu igru“, rekla je Jelena Kajgo. Koreografiju su zajedno radile mlade igračice Una Đuričić, Helena Ćelap i Anja Milosavljević, muziku Aleksandra Đokić, a kostime Selena Orb. Premijera „Pepeljuge“ je 25. decembra, a reprize 26, 27. i 28. decembra.

Prethodno će, 23. decembra, biti premijera predstave „Nema nade“ čiji su koautori i izvođači koreograf Igor Koruga i dramaturškinja Maja Pelević, u koprodukciji Stanice Servisa za savremeni ples i Bitef teatra. U autorskom timu su Ksenija Đurović (produkcija), Darja Janošević (muzika) i Ana Dubljević i Jasna Žmak (dramaturgija).

Autori ispituju lične i medijske narative koji oblikuju naše ophođenje sa svetom u kojem su iscrpljene sve mogućnosti borbe i promene. Umesto fabrikovanja lažnih mogućnosti izbora i simuliranja utopijskih perspektiva, Koruga i Pelević postavljaju pitanje kako afirmativno prihvatiti stanje beznadežnosti, postoji li, između očajavanja i odustajanja, treći put za suočavanje s njom, navodi se u najavi predstave „Nema nade“.

Hotel Bulić iz Zagreba izvešće 12. decembra u okviru Hartefakt festivala predstavu „Lampedusa beach“ koju je režirala je Senka Bulić prema tekstu italijanske autorke Line Prosa o potapanju broda sa izbeglicama iz Afrike na putu ka ostrvu Lampeduza. Potresnu monodramu izvodi Nina Violić.

Miloš Latinović najavio je da će Bitef teatar posvetiti deo svog programa i drugim kulturnim sadržajima, pa će tako u njihovom prostoru već u januaru biti održana promocija nove knjige Davida Albaharija. Za narednu godinu planirana je i premijera još jedne plesne postavke Šekspirovog dela. Nakon „Magbeta“ biće to „San letnje noći“. Osim toga očekuje se i premijera predstave „Revolucija – Dan posle“ Isidore Stanišić povodom stogodišnjice od Oktobarske revolucije.

Scena 

Bitef teatar partner je najdugovečnijeg časopisa za pozorište kod nas – Scena, tako da je u ovom prostoru nedavno predstavljen novi broj ovog izdanja. Prvi broj koji su uređivali Miloš Latinović i Željko Jovanović sadrži intervjue sa Venom Tisenom i Tomasom Ostermajerom, kao i temat posvećen Sterijinom pozorju i drugim festivalima održanim u periodu od aprila do septembra ove godine. Ovo izdanje dotiče se i scenskog dizajna, teorije drame, a predstavlja i neke od novih domaćih dramskih tekstova. Urednici su istakli da će se ubuduće Scena objavljivati četiri puta godišnje, plus peto izdanje posvećeno domaćim dramama u prevodu na engleski jezik. Latinović i Jovanović su istakli da će redakcija ovog časopisa ubuduće truditi da tekstovi budu aktuelniji, te da nameravaju da otvore polemične teme na aktuelnu situaciju u pozorištu.