U završnici 15. jugoslovenskog pozorišnog festivala, predstavili su se glumci Zagrebačkog kazališta mladih i Narodnog pozorišta Sarajevo. Hrabra i direktna kritika Katoličke crkve, njenog licemerstva i pogubnog uticaja na seksualnost mladih, tema je komada „Buđenje proljeća“ koji je režirao Oliver Frljić. „Nismo imali nikakav ideološki ili drugi problem sa predstavom i spremno smo prihvatili Frljićevu ideju“, odgovorio je glumac Sreten Moković na pitanje da li su glumci imali lični problem sa sadržajem tog komada.

 „Oliver je bacio bombu i očekivao da će ona pokrenuti veliku polemiku, ali reakcija je namerno izostala“, smatra glumica Ksenija Marinković, dok je njena koleginica Nina Violić dodala da je „crkva ignorisala komad, nadajući se da će tako prestati kritike na njen račun“.

Pretposlednje večeri, gostovao je ansambl NP Sarajevo sa komadom „Sarajevska pozorišna tragedija“, po tekstu Peđe Kojovića, u režiji Gorčina Stojanovića, koja je nastala u saradnji sa sarajevskom festivalom Mess. Za taj komad, koji je kroz narativnu glumu, kombinaciju filma i žive muzike, pokušao da otkrije kako komšije postaju zločinci i ukaže na to da su nam, nakon rata u Bosni, potrebni komunikacija i istina. „Predstava nije laka za gledanje. Smatrao sam da je važno da se sve pokaže, jer je to nešto što nije ispričano do kraja, ne samo u Bosni, već i na drugim mestima“, objasnio je Bojan Munjin, selektor Messa, poručivši da se ta predstava „nikome ne mora svideti iz estetskih, ideoloških ili drugih razloga, ali da o toj temi treba razgovarati“.

Metamorfoze za kraj

Nastupom ansambla JDP u komadu „Metamorfoze“, po Ovidijevim legendama, u režiji Aleksandra Popovskog, sinoć je završen takmičarski deo festivala, a večeras će, u čast nagrađenih, biti izvedena obnovljena predstava NP Sombor „Kate Kapuralica“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari