Uvod u 16. Beogradski festival igre 1Foto: Patroklos Skafidas

Do početka 16. Beogradskog festivala igre, koji će se od 22. marta do 12. aprila 2019. baviti emocijama i raditi na „obnovi prirodnih ljudskih osećanja“ ostalo više od tri meseca, što je dovoljno za večerašnji uvodni program na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta gde će atinska Kompanija Hristosa Papadopulosa prikazati komad „Opus“.

Ovo višestruko nagrađivano delo inspirisano je klasičnom muzikom, a koreografsko istraživanje otkriva principe instrumentalnog dela i načina njegove primene u sasvim drugačijem umetničkom obliku, kao što je umetnička igra.

„Telo postaje vizuelna verzija instrumenta, a muzička numera postaje fizička numera koja diktira koreografiju. Pokret ponekad prati ritmove, ponekad melodijske linije, ponekad se fokusira na jedan ili dva muzička instrumenta, nudeći poseban kod za dešifrovanje kompozicije. Jedna od glavnih karakteristika klasične muzike jeste da se sastoji od složenih melodija, linija i ritmova koji stvaraju osećaj naracije i rezultiraju našom emotivnom reakcijom. Ipak, ovaj komad ne teži razjašnjavanju emotivnog aspekta umetničke muzike i njenog psihološkog uticaja na publiku. Naprotiv, glavni zadatak izvođača je da se odvoje od emotivnog uticaja kompozicije, odupru tendenciji interpretacije – uzmu u obzir muzičko delo kao sofisticiranu seriju zvukova koji stvaraju harmoničnu logiku. „Opus“ nam dozvoljava da slušamo i promišljamo naše slušanje muzike“, objašnjavaju u upravi Beogradskog festivala igre pred prvo gostovanje trupe Hristosa Papadopulosa u Beogradu.

Hristos Papadopulos rođen je u Nemeji 1976, diplomirao je koreografiju u Školi za novu umetničku igru u Amsterdamu i završio Dramsku školu Nacionalnog teatra Grčke. Postdiplomac je Odeljenja za međunarodne i evropske studije Univerziteta Panteon u Atini. Osnovao je sopstvenu kompaniju umetničke igre. NJegovi radovi se redovno prikazuju u Kulturnom centru Onazis, Teatru Vidi u Lozani, Teatru de la Vil u Parizu, na scenama i festivalima u Dablinu, Barseloni, Kaljariju, Sofiji, Stokholmu, Basanu del Grapi, Rimu, Darmštadu, Amsterdamu… Kao igrač, učestvovao je u projektima Dimitrisa Papajoanua, Kompaniji igre Noema, Kompaniji igre WEGO, komadima Roberta Stajna, Fotisa Nikolaua, Nataše Zuke, Maruse Karaleke, Saskije van de Hur, Martina van de Drifta, Marijele Nestor, Vase Janakopulu… Angažovan je u mnogobrojnim pozorišnim produkcijama kao koreograf i dizajner pokret, bio je član koreografskog tima koji je osmislio ceremoniju otvaranja Evropskih igara u Bakuu 2015, kao i otvaranja i zatvaranja Olimpijskih igara u Atini 2004. godine. Od 2013. sarađuje sa Pozorišnom akademijom atinskog Odeona kao pedagog koreografije, kompozicije i improvizacije.

Na 16. Beogradskom festivalu igre učestvovaće 16 trupa iz 11 zemalja, predstaviće se igrati i u Beogradu, Novom Sadu i Vršcu, a festivalu će prethoditi Dani igre u Kinoteci od 25. do 29. januara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari