Aleksandar Vučić: Na udaru režima 1Aleksandar Vučić Foto: Medija centar

Drugi najpoznatiji Aleksandar Vučić u Srbiji ovih dana u nemilosti je države.

Ne zbog imena, već zbog toga što je Vlada izmenom zakona dovela u pitanje opstanak kompanije „Kar go“ koju je pre pet godina osnovao zajedno sa Vukom Guberinićem. „Kar go“ je te 2015. godine bio jedan od najperspektivnijih start-apova, jedan od najboljih u regionu. Zamišljen je i funkcioniše tako što građani uz pomoć aplikacije koju može svako da instalira zatraže vozilo, plate uslugu prevoza elektronski i to po 20 do 30 odsto nižoj ceni od one po kojoj vas voze taksisti.

Ovaj sistem pokupio je sjajne kritike IT zajednice, a pozitivno su ga dočekali i građani koji su konačno dobili jeftiniju alternativu taksiju. Naravno, taksistima nije dugo trebalo da se požale na „nelojalnu konkurenciju“, a državi je trebalo nekoliko popodnevnih saobraćajnih kolapsa u gradu da popusti pred njihovim zahtevima. Rezultat tog popuštanja bila je izmena Zakona o prevozu putnika, kojom je praktično „Kar go“ zabranjeno da prevozi putnike kao limo servis, što su do tada radili.

Vučić i Guberinić su se u zakonskom roku dosetili i početkom ovog meseca to sproveli u delo – osnovali su udruženje građana „Kar go“ koje se bavi prevozom samo svojih članova – što mogu da postanu svi koji instaliraju aplikaciju. Poslednjih dana situacija na relaciji Kar go – država/taksisti je eskalirala. Kompaniji su oduzeta tri vozila, kako je rekao Vučić, a pravdu za sebe, svoje korisnike i građane „Kar go“ će danas potražiti i na ulici.

Zbog „hajke“ i „zloupotrebe institucija“ Aleksandar Vučić je juče zatražio i smenu ministarke saobraćaja Zorane Mihajlović, a ovo što se dešava nazvao je borbom ne samo za kompaniju, već „za budućnost, za digitalnu i modernu Srbiju“.

Da bi u Srbiji doveo sistem koji uspešno funkcioniše na Zapadu, Aleksandar Vučić je, kako je rekao u jednom intervjuu, napustio posao od devet do 17 časova. „Kar go“ ima više od 100.00 korisnika, a danas bi u znak podrške na ulice trebalo da izađe najmanje 500 vozila.

Aleksandar Vučić završio je Ekonomski fakultet u Beogradu. Pre osnivanja kompanije nekoliko godina radio je u Neltu. Sa predsednikom države nije u srodstvu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari