Dragan Bujošević: Nagrađivan i osporavan 1Bujošević Foto: Beta-Milan Obradović

A novi direktor javnog servisa opet može da bude Bujošević, koji je od prošle godine zvanično u penziji, pošto ne postoje zakonske prepreke da se javi na raspisani konkurs.

Čak i da ima zakonskih prepreka, one se mogu lako prevazići što pokazuje i slučaj njegovog prethodnika pokojnog Aleksandra Tijanića. Njih dvojica nesumnjivo spadaju u vrh novinarstva Srbije, a njihove karijere pokazuju svu lepotu i prokletstvo novinarskog posla.

Hvaljeni, cenjeni, nagrađivani, optuživani, osuđivani, osporavani… Sve su to bili Tijanić i Bujošević, ali pozicija aktuelnog direktora ima neke specifičnosti.

Retko se dešava da direktora javnog servisa „pljuju“ vlast i opozicija, a „žuti Bujke“ je godinama u takvom statusu. Faktički od izbora za generalnog direktora RTS 2015.

SNS mu zamera da je i dalje naklonjen bivšoj „žutoj“ vlasti DS, dok ga opozicija kritikuje da je informativni program zatvoren za drugačije mišljenje.

Opozicija i pojedini intelektualci smatraju da je izneverio naziv svoje verovatno najpoznatije TV emisije „Nije srpski ćutati“ na nekadašnjoj BK televiziji.

Pokazao je Bujošević da i te kako ume da ćuti. Naziv emisije takođe povezuje dva generalna direktora. Nakon tužbe iz 1998. protiv tadašnjih osnivača i čelnika magazina Evropljanin pokojnog Slavka Ćuruvije, Dragana Bujoševića i Ivana Tadića, zbog tekstova kojima su navodno pozivali na „nasilno rušenje ustavnog poretka“ nastala je serija protestnih večeri koje je Tijanić nazvao „Nije srpski ćutati“.

Već u prvoj godini emitovanja emisija „Nije srpski ćutati“ dobio je nagradu „Dušan Duda Timotijević“ za unapređenje televizijskog novinarstva.

„Čovek kod nas može 30 godina da bude novinar i da napiše hiljade tekstova, a da to niko ne primeti dok se ne pojavi na televiziji“, rekao je tada Bujošević.

Teško je i nabrojati sve medije za koje je radio.

Najduže je, od 1989. godine, uz nekoliko odlazaka i povrataka, radio u dnevnom listu Politika, čiji je glavni i odgovorni urednik bio od 2008. do 2013.

Radio je u NIN-u kao novinar, pomoćnik i zamenik glavnog urednika. Bio je glavni urednik magazina Evropljanin od 1997. do 1999. Sem na BK, radio je i za Prvu srpsku televiziju, gde je od 2011. do 2015. vodio emisiju „Stav Srbije“.

Objavio je knjigu „5. oktobar – 24 časa prevrata“. Bujošević je dobio brojna novinarska priznanja. Nadamo se da se seća i nagrade „Staša Marinković“, koju mu je naš list dodelio 2008. za analitičko novinarstvo.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.