Foto: Logo

„Da je cilj države da se poboljšanjem ispravnosti vozila unapredi bezbednost saobraćaja više nego dovoljno bi bilo donošenje mera stroge kontrole kvaliteta jednogodišnjih tehničkih pregleda, zakonitosti rada servisa i agencija za registraciju vozila i raskidanje njihove sprege sa osiguravajućim društvima“, navodi se u saopštenju DSS. „Novouvedena zakonska obaveza šestomesečnog obavljanja tehničkog pregleda vozila starijeg od 15 godina predstavlja potpunu besmislicu i krajnje nekorektnu globu najsiromašnijih vlasnika vozila, bez realnog uticaja na bezbednost, od koje će finansijsku korist imati samo servisi  i Agencija za bezbednost saobraćaja“.

Tehnička neispravnost vozila starijih od 15 godina je sa  manje od jedan odsto daleko najređi uzrok saobrađajnih nesreća. Istovremeno, prema zvaničnoj statistici uticaj puta je registrovan kao uzrok 17% nesreća sa 95 poginulih lica u 2016. godini, što je direktna odgovornost države za koju niko nije odgovarao – kažu još u ovoj stranci i dodaju:

„Umesto da održava puteve i postavlja valjanu signalizaciju, čime bi se ozbiljno poboljšala bezbednost saobraćaja, državi je bilo lakše da uvede nove namete građanima. Da se radi o potpuno neopravdanoj meri potvrđuje i činjenica da se u evropskim zemljama tehnički pregledi vrše dvogodišnje, a samo u manjem broju zemalja jednom godišnje i to samo za vozila starija od deset godina. Šestomesečni pregledi ne postoje ni u jednoj. tako i napadu.“