Foto: N1

Rušenje SPENS-a i izgradnja novih, manjih objekata, za šta se zalaže Vučević, koštalo bi između 25 miliona evra i 30 miliona, a rekonstrukcija SPENS-a koštala bi 10 miliona evra. Očigledno je bolje sačuvati SPENS, koji je i arhitektonski biser i simbol Novog Sada“, rekao je Novaković televiziji N1.

Novaković, koji je i bivši gradonačelnik Novog Sada, istakao je da se ideja o rušenju SPENS-a javlja svakih pet do sedam godina, ali da su svi raniji gradonačelnici to odbijali, dok je Vučević prvi u kojem su poslovni krugovi našli sagovornika za tu ideju.

Nije sve u profitu, u SPENS-u ljudi treniraju, reč je i o zdravlju nacije i kvalitetu života. SPENS je, uostalom, vlasništvo Novosađana, jer je 1981. godine izgrađen sa 70 odsto sredstava obezbeđenih samodoprinosom, pa bi o tome trebalo da odlučuju građani“, rekao je Novaković.

Novaković se zauzeo za izgradnju novih sportskih objekata, umesto rušenja postojećih, i podsetio da je Novi Sad imao 150.000 stanovnika kada je građen SPENS, a da sada u tom gradu živi 517.000 ljudi.

Novaković je naveo da u vreme dok je on bio predsednik Skupštine Novog Sada SPENS nije poslovao sa gubitkom, a da je u vreme naprednjačke vlasti, između 2012. godine i 2018. godine, dug SPENS-a povećan sa 150 miliona dinara na milijardu dinara.

Priča o rušenju SPENS-a je samo probni balon, jer ako Novosađani to ’progutaju’, onda će se sa istom argumentacijom obrazlagati potreba za rušenje fudbalskog stadiona, kako bi građevinska i urbanistička mafija dobila 150.000 kvadratnih metara najvrednijeg zemljišta u državi“, rekao je Novaković.

Novaković je rekao da rušenje SPENS-a znači i rušenje Novog Sada, jer je taj centar deo komunalnog i urbanog identiteta Novog Sada.

Svako ko ruši SPENS ruši i deo tradicije koja zaslužuje da bude sačuvana i unapređena“, rekao je Novaković.

Bivši gradonačelnik Novog Sada se zauzeo da se administracije novosadskih javnih komunalnih preduzeća premeste na prvi sprat SPENS-a, kako bi taj prostor bio bolje iskorišćen.

Novaković je, povodom predstojećeg otvaranja Žeželjevog mosta u Novom Sadu, rekao da završetak tog projekta kasni punih pet godina i da je umesto ugovorenih 45,3 miliona evra plaćeno 54 miliona evra, a niko ne postavlja pitanje poskupljenja gradnje mosta od devet miliona evra.