Foto: beogradodlucuje.rs

U pismu g. Noelu Kuranu, generalnom direktoru EBU, Đilas navodi da su Javni servis, RTS i RTV, usled pritisaka vladajuće stranke, pretvoreni u propagandno glasilo vladajuće Srpske napredne stranke.

Nosilac liste “Beograd odlučuje, ljudi pobeđuju” je upozorio da, uprkos pismima opozicionih stranaka, sastanku sa Upravnim odborom RTS, protestu građana zbog neujednačenog izveštavanja o izbornim aktivnostima svih učesnika, uređivačka politika Javnog Servisa Srbije se ne menja.

I dalje se favorizuje vladajuća koalicija čime se direktno dovodi u pitanje, ne samo funkcija Javnog servisa, već i legitimitet predstojećih izbora u Beogradu. Uravnotežen pristup Javnog servisa dobija još više na značaju kad se zna da u ostalim medijima postoji otvorena segregacija opozicionih stranaka”, ističe Đilas u pismu.

Podseća da je organizacija CRTA u periodu od 2. oktobra 2017. godine do 15. januara 2018. godine, kada je kampanja zvanično počela, na uzorku od 13 različitih medija, uključujući i RTS, utvrdila da je od ukupno 1.428 medijskih priloga/članaka, koji su se direktno ili indirektno odnosili na predstojeće izbore za odbornike za Skupštinu Grada Beograda, opozicija je bila zastupljena u 27 odsto, a stranke na vlasti u čak 73 odsto slučajeva. Najviše kritičkih priloga u odnosu na opozicione političare, čak 74 odsto, bilo je emitovano na televizijama.

U takvoj situaciji, Javni servis bi morao biti korektiv, primer objektivnog izveštavanja. Umesto toga, Radio Televizija Srbije i Radio televizija Vojvodine su se potpuno uklopile u trend”, upozorava Dragan Đilas u pismu i poziva EBU da iskoristi svoj uticaj kako bi Javni servis Srbije postao oslonac svih građana koji teže ka demokratski uređenom društvu.