Kako je Ferari overio prvu pobedu Sajnca 1EPA-EFE/CHRISTIAN BRUNA

Trka u Silverstonu ponovo nije razočarala. Organizovana su četiri koncerta od četvrtka do nedelje kako bi privukli više publike na tribine. Podatak da je preko 40 hiljada ljudi bilo u kamp kućicama pokraj Silverstona za vreme nedeljne trke jasno ide u prilog toj činjenici.

A tribine su bile prepune. Tražila se karta više a preko 400 hiljada ljudi prodefilovalo je njima u ta četiri dana. I sve što je bilo vezano za samu stazu je bilo zanimljivo i u neku ruku istorijsko.

Pjer Gasli je na startnom ciljnom pravcu imao kontakt točkovima sa Džordžom Raselom, a nakon toga je Britanac izgubio kontrolu nad bolidom zabivši se pravo u pilota Alfa Taurija Gvanju Džoa koji je preleteo zaštitne barijere naopako okrenutim bolidom i zaustavio se nakon njih.

“Bio je to strašan udes, drago mi je da sam dobro. Redari i medicinski tim na stazi su bili izvanredni, brzo su mi pomogli. Zahvalan sam i FIA i Formuli 1 za sav trud da poboljšaju bezbednost – oreol mi je spasio život danas i to pokazuje prave rezultate napora da se poboljšaju bolidi“, rekao je kineski vozač.

Nažalost to nije bio jedini incident na startu trke. Fetel je kasnim kočenjem lansirao Aleksa Albona u zaštitni zid pokraj staze, a ovaj se od siline udara vratio na istu, “pokupivši” Estebana Okona i Jukija Cunodu.

Sve to je uzrokovalo odlaganje početka trke od sat vremena, a onda je krenuo spektakl. Stvari su se dešavale kao na traci, nije to bilo ni blizu mišljenja onih koji kažu da su trke formule 1 često previše dosadne.

U ponovnom startu poveo je trku Sainc da bi ubrzo pogrešio, a prvo mesto je preuzeo Maks Ferštapen. Ipak, svetski šampion je prešao preko jedne krhotine na stazi i tako probušio pneumatik, ali i oštetio pod bolida, pa je ubrzo morao u boks, a onda je pao u poretku vozača. Tada je tandem vozača Ferarija zagospodario trkom, ali Sainc je imao slab tempo, pa ih je trećeplasirani Hamilton sustizao velikom brzinom.

Onda su vozači Ferarija otišli u boks, a nakon povratka na stazu italijanska ekipa nije imala nikakvu strategiju, a idealna bi bila ta da su propustili bržeg Leklera isped Sainca. Bilo kako bilo i u Mercedesu su zakasnili sa pozivom Hamiltona u boks, pa se domaći takmičar vratio na stazu kao trećeplasirani u poretku vozača. Tada Esteban Okon ima problem sa bolidom i parkira ga pokraj staze, a na istu izlazi bezbedonosno vozilo.

Kada se činilo da će svi vozači otići u boks po nove meke pneumatike, Ferari ostavlja na stazi Šarla Leklera na tvrdim pneumaticima, a poziva u isti samo Sajnca. Pri ponovnom restartu Monačanin je bio laka meta za Sainca i Pereza, koji je odmah pretekao Hamiltona. Višestrukom svetskom šampionu je odolevao nekoliko krugova, ali ga je i Britanac u finišu trke pretekao.

Na taj način je Sajnc došao do prve pobede u karijeri, a to je ostavario u 150. trci u „najbržem karavanu“ na svetu. Drugi je bio Serhio Perez u Red Bulu, a treći Luis Hamilton u Mercedesu. Četvrti je bio bio Šarl Lekler, a peti Fernando Alonso u Alpini.

Auto-moto svet je još jednom iznenadila početnička greška prvog čoveka italijanskog tima Matije Binota koji je u situaciji kada je imao svoje vozače na prve dve pozicije odlučio da u boks pozove samo jednog, a drugog prepusti na milost i nemilost svim drugima pilotima iza njega koji su bili na mekim gumama.

Italijanski mediji su dan nakon trke “razapeli” Binota zbog početničke greške, ali se on nevešto branio činjenicom da među njihovim vozačima nije postojala dovoljna razlika kako bi bez posledica mogli da promene pneumatike na oba bolida

“Šarl je bio lider trke, nismo želeli da izgubi vođstvo. Takođe, njegovi pneumatici su bili svežiji od Karlosovih za šest ili sedam krugova. Karlos na novim pneumaticima je mogao lakše da se brani i zaštiti timskog kolegu makar u prvih nekoliko krivina, ako ne i krugova. Zato smo odlučili da Sainca pozovemo u boks. Nadali smo se da će brza degradacija mekih pneumatika pomoći Šarlu, ali se oni nisu trošili u toj meri“, rekao je Binoto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari