Foto: Bojan Cvejić

To se navodi u studiji „Javni servisi i društvene mreže“ koju su izradili Rojtersov institut i Oksford Univerzitet, na osnovu analize rada javnih servisa u šest zemalja – Finskoj, Francuskoj, Nemačkoj, Italiji, Poljskoj i Velikoj Britaniji. Predmet istraživanja bile su tri društvene mreže – Fejsbuk, Tviter i Instagram.

U zaključku se navodi da je Fejsbuk najvažnija društvena mreža, jer dopire do najvećeg broja korisnika različitih kategorija. Tviter, kako se navodi, smatraju za „news ticker“ na kojem se informišu oni koji su više zainteresovani za praćenje vesti, te se smatra pogodnim i za najvažnije vesti koje se moraju brzo plasirati, odnosno za „breaking news“.

Instagram, sa druge strane, koristi se dosta drugačije u odnosu na druge socijalne mreže i upotrebljava se mlađu publiku i akcenat se stavlja na estetski lepim fotografijama i video momentima.

Iako svaki od analiziranih javnih servisa ima posebne timove koji se bave društvenim mrežama, ocenjuje se da je to i dalje veoma mali broj ljudi za taj posao.

U finskom javnom servisu zaposlena su tri urednika za društvene mreže i četiri urednika za video postove, u Francuskoj četiri urednika, dodatna tri samo za radio program i dvoje koji se bave videom, dok u Nemačkoj televizije ima takođe po nekoliko ljudi. U Italiji na javnom servisu postoji samo jedan urednik za socijalne mreže, u Poljskoj šest, a na britanskom BBC čak 7 urednika i 15 novinara.