Istraživanje: Amazon najvredniji brend na svetu 1Foto: EPA-EFE/FRIEDEMANN VOGEL

Portal howmuch.net objavio je grafički prikaz 100 najvrednijih robnih marki na svetu, a prilikom pravljenja ove rang liste korišćeni su podaci organizacije Brend Fajnans.

Analitičari su uzeli u obzir različite parametre za izračunavanje vrednosti brenda, uključujući ulaganja u marketing, deonički kapital itd.

Na drugom mestu rang liste najvrednijih svetskih brendova je Gugl sa vrednošću od 160 milijardi dolara, sledi Epl sa 141 milijardom dolara, Majkrosoft sa vrednošću brenda od 117 milijardi dolara i Samsung sa 94 milijarde dolara. Na rang listi slede bankarska grupacija ICBC, Fejsbuk, Volmart, Ping An u segmentu osiguranja, i Huavei.

Prema ovom rangiranju, najjači evropski brend je Mercedes, koji je ukupno na 11. mestu. Druge evropske kompanije pri vrhu liste najvećih svetskih brendova su Folksvagen, BMW, Šel, Porsše, Dojče Telekom, Ikea i drugi.

U ovom istraživanju posebno se naglašava da se vrednost brenda razlikuje od tržišne vrednosti kompanije. Tako na primer, kompanija sa najvećom tržišnom vrednošću na svetu je saudijski naftni gigant Saudi Aramko, čija se tržišna vrednost procenjuje na 1.800 milijardi dolara.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.