JKP Beograd put otvorilo je juče postrojenje za preradu starog asfalta i reciklažni centar. Prema rečima Milutina Štrbića, direktora Beograd puta, radi se o savremenoj tehnologiji koja će upotrebljavati i do 70 odsto struganog, starog asfalta.


– Nova vrsta asfalta koju ćemo dobijati na ovaj način nema nusprodukata, a utrošak energije je minimalan. Reč je o takozvanom „hladnom“ postupku, vezivna emulzija se ne zagreva pa nema štetnih isparenja. Napravili smo probnu deonicu i veoma smo zadovoljni kvalitetom kao i jednostavnošću postupka, koji je isti kao i kod običnog asfalta – rekao je juče Štrbić.

Ova vrsta asfalta može da se primenjuje na ulicama sa prosečnim saobraćajnim opterećenjem od 1.500 do 2.000 vozila dnevno. Takvih ulica u Beogradu je 70 odsto.Dobre strane nove tehnologije, kako kažu iz Beograd puta, je velika ušteda novca, značajno smanjenje štetnog isparenja prilikom postavljanja asfalta, ali najvažnija je svakako, ušteda prirodnih resursa jer za ovu vrstu asfalta nije potrebno vaditi kamen iz kamenoloma. Ovaj postupak je 25 do 30 odsto jeftiniji od običnog asfalta.

– Na ovaj način pokazali smo da idemo u korak sa svetom, da pratimo trendove. Danska, Švedska i Norveška i Kanada, već godinama koriste upravo ovu tehniku koju ćemo i mi primenjivati – rekao je direktor Beograd puta, Milutin Štrbić.

Prema rečima Siniše Milutinovića, specijalnog savetnika ministra Olivera Dulića, ovo je tek pilot projekat koji država sprovodi u rešavanju problema sa opasnim otpadom. – Trenutno se bavimo mapiranjem Srbije, kako bismo odredili gde će se koja vrsta otpada odlagati. Očekujemo da do 2010. budu podeljene licence operaterima za posebne tokove otpada, tako će svaki građevinski investitor morati da svoj građevinski šut i drugi otpad preda u reciklažni centar – rekao je Milutinović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari