Gradsko saobraćajno preduzeće pre nekoliko godina je, po uzoru na velike evropske gradove, formiralo tim koji se bavi vanlinijskim prevozom koji obuhvata prevoz sportista i gostiju Beograda, đaka u redovne i specijalne škole, ali i prevoz osoba sa invaliditetom. Vanlinijski prevoz osoba sa invaliditetom po principu „od vrata do vrata’’ realizuje se posebnim kombi vozilima.


– Kada smo pre 15 godina ovaj prevoz preuzeli od Skupštine grada imali smo dva kombija i 27 korisnika. Danas prevoz obavljamo sa 12 kombi vozila i imamo 400 redovnih i vanrednih korisnika. Više od polovine ovih osoba koristi invalidska kolica i ovo im je za sada jedini način da koriste javni prevoz – kaže za Danas Danka Pejović iz GSP, zadužena za ugovoreni transport.

Ona kaže da korisnici koji su se služili ovim prevozom pre 12 godina, čine to i danas.

Sva vozila su opremljena radio vezom što daje kvalitet više. Osobe sa invaliditetom, koje bi želele da postanu korisnici prevoza neophodno je da to urade preko nekog od pet udruženja, koja su navedena u ugovoru (Udruženje distrofičara Beograda, Savez za dečiju i cerebralnu paralizu Beograda, Udruženje multiple skleroze Beograda, Udruženja paraplegičara Beograda i Savez slepih – Gradska organizacija Beograda).

– Prioritet u prevozu je škola, posao, rehabilitacija, odlazak u dom zdravlja, administrativni poslovi, naravno i ostale potrebe. Ukoliko postoji mogućnost, GSP ima zadatak da uklopi zahteve u postojeći red vožnje po mestu i vremenu, omogući korisniku prevoz i o tome obavesti udruženje koje je zahtev uputilo. Udruženje obaveštava korisnika o mogućnostima prevoza i vremenima prevoza – kaže Danka Pejović.

– Organizovani prevoz kombi vozilima obavlja se na području prve tarifne zone u Beogradu. Prevoz u okviru druge tarifne zone, može se obavljati u slučajevima kada postoji zahtev tri ili više korisnika u zoni kretanja jednog kombi vozila. Prevoz kombi vozilima je najkomforniji za osobe sa posebnim potrebama zbog prevoza „od vrata do vrata’’, a posebno je atraktivan jer je besplatan za korisnike, pa svakodnevno imamo veliki broj najrazličitijih zahteva za prevoz – priča Pejović, ali ističe i da uzimajući u obzir raspoložive kapacitete i sve veći broj vanrednih zahteva koji daleko prevazilaze mogućnosti prevoza po kvantitetu i kvalitetu, broj vozila je potrebno povećati u najskorijem roku.

Red vožnje

Radnim danom prevoz se obavlja u tri smene i to od šest do 23 sata sa ukupno 12 vozila i jednim u rezervi. U prvoj i drugoj smeni radi 10 kombi vozila, a u trećoj dva. Subotom se prevoz obavlja sa dva vozila u vremenu od 10 do 23 časa, a nedeljom se prevoz obavlja samo ako ima zahteva za prevozom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari