Sindikat vozača GSP: Mala plata, radimo šest dana nedeljno što je protivzakonito 1Foto: Medija centar

Svakodnevno se vrše pritisci na radnike Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd koji su podneli tužbe protiv te firme za nezakonito smanjenje naknade za topli obrok i zbog uvođenja šestog radnog dana, kaže predsednik sindikata „Evro vozač“ Jovan Maljević.

Dodaje da je notorna laž da su plate vozača 65.000 dinara, već da osnovna zarada ne prelazi 39.000 dinara.

Predsednik sindikata vozača GSP-a Nebojša Mitrović kaže da se zaposleni koji su podnosili tužbe kažnjavaju premeštanjem u pogone koji su najudaljeniji od mesta njihovog stanovanja, kao i da se u prethodne dve nedelje oni vode na informativne razgovore.

Razlog za protest vozača su, kako je naglašeno na konferenciji za novinare, mala plata, puno stresa i radno vreme šest dana nedeljno, što je protivzakonito, prenosi FoNet.

Predsednik sindikata Evrovozač Jovan Maljević najavio je da bi 1. decembra trebalo da bude potpisan Kolektivni ugovor i pozvao sve zaposlene GSP na miran protest ispred direkcije na Dorćolu.

Moramo da se izborimo da menadžment ode, rekao je Maljević novinarima u Medija centru. On je naveo da je GSP u dugu 4,8 milijardi dinara i naglasio kako je „notorna laž“ da je minimalna plata vozača 65.000 dinara, ističući da je osnovna plata od 37.000 do 39.000 mesečno, a sve ostalo su dodaci.

Kad su kolege pokrenule tužbe, za naplatu razlike, počeo je teror, ja i mnogi drugi su premešteni smo u druge pogone, izjavio je Maljević.

A kad stigne presuda u korist zaposlenog za nezakonito umanjenje zarade, pošto se pobedi javno preduzeće na tri nivoa osnovnom apelacionom i kasacionom sudu, desi se da menadžment neće da postupi po nalogu suda, naveo je i poručio da neće odustati od borbe.

Ali nam jedino preostaje da očekujemo političku odluku i moraćemo da štrajkujemo, poručio je Maljević.

On je ukazao da se istovremeno u GSP povećava broj zaposlenih, ali ne i broj vozača.

Pre godinu dana smo imali 5.500 zaposlenih i 2.800 vozača, sad imamo 6.500 zaposlenih i 2.500 vozača, naglasio je Maljević. Da bi popunili red vožnje uvodi se 6. radni dan, suprotno kolektivnom ugovoru koji kaže da je radno vreme vozača 40 sati nedeljno, naveo je Maljević, ističući kako se ljudi prisiljavaju da rade mimo zakona, na svoju štetu i štetu bezbednosti građana koje prevoze.

Prema njegovim rečima, ko odbije da radi 6. dan, dobije kaznu – promena pogona.

On je podsetio da je 2018. godine donet kolektivni ugovor, prema kojem su radnici potkradani „kroz zarade i topli obrok“.

Predsednik sindikata GSP Nebojša Mitrović poručio je da moraju da se bore do kraja. Ovog puta tužbama idemo na ime, ne na preduzeće, tužimo generalnog direktiora i menadžment, naveo je Mitrović.

Prema njegovim rečima, protekla dve nedelje je rukovodstvo firme ponovo počelo da pravi pritisak na vozače, tako što ih „pozivaju na informativni razgovor“ i ucenjuju ih i kažnjavaju.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

4 reagovanja na “Sindikat vozača GSP: Mala plata, radimo šest dana nedeljno što je protivzakonito”

  1. Čemu li služi mešanje baba i žaba kroz celo gospon sindikalčevo izlaganje?

    „Šest radnih dana je protiv kolektivnog ugovora gde piše 40 radnih sati nedeljno?“
    — Pa nije, ako dnevno rade 6 sati.

    „Plata nije 65000 nego je osnovna plata 39000 a ostalo su dodaci?“
    — Plata jeste 65000, ako su dodaci na osnovnu platu 26000.

    A to, da zapošljavaju administrativce i leva smetala umesto vozača i mehaničara – pa to ti je državna služba. Kod privatnika, prvo ne bi bilo 6500 zaposlenih nego 3000, ali ajde, za poređenje: od 6500 bilo 4000 vozača, 2000 mehaničara, 500 ostalih…

    Ali ajde privatizuj ti državno preduzeće ako smeš… tek bi onda bilo „radilo je nas 6500 ove poslove, a sada nas je samo 3000 a plata ista“ i ostala tragikomika.

Komentari

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.