Grad će ove godine nabaviti 50 novih autobusa, a predviđena je i nabavka trolejbusa. To je zaključak jučerašnjeg sastanka gradonačelnika Siniše Malog i predstavnika Gradskog saobraćajnog preduzeća na kome su razmatrane mogućnosti za poboljšanje kvaliteta prevoza u glavnom gradu.


– Kupovina ovih solo autobusa, koji će imati i video nadzor, predstavljaće početak realizacije Plana obnove voznog parka JKP GSP „Beograd” za period 2015-2019. godine. U tom planu, osim nabavke novih autobusa, predviđena je i nabavka trolejbusa, čime se očekuje znatno viši kvalitet prevoza – istakao je gradonačelnik nakon sastanka.

Postignut je i dogovor sa Telekomom da do kraja godine u svim vozilima javnog gradskog preduzeća prevoznicima bude dostupan besplatan „vi fi” internet.

– U toku ove godine svi autobusi, tramvaji i trolejbusi biće opremljeni sa besplatnim internetom. Sve donete mere sprovodiće se u cilju poboljšanja kvaliteta javnog prevoza. Poslednja nabavka autobusa bila je pre dve godine, kada su kupljeni zglobni autobusi koji su se pokazali nepraktičnim – rekao je Siniša Mali.

U Beogradu će uskoro saobraćati i novih pet električnih autobusa, koji će pokriti novu liniju u užem centru grada. Ovi autobusi pružaju bolji komfor i smanjuju emisije štetnih gasova od autobusa, te ne zagađuju životnu sredinu.

– Nećemo stati sa nabavkom električnih autobusa koji predstavljaju najnoviji trend u Beču i ostalim evropskim gradovima. Prema petogodišnjem planu nabavke vozila biće realizovana nabavka 350 novih autobusa, sa tendencijom značajnijeg uvođenja elektro autobusa u vozni park JKP GSP Beograd“ – najavio je gradonačelnik Siniša Mali istakavši da se od građana očekuje redovno plaćanje karata u gradskom prevozu, kako bi kao rezultat povećane naplate sve planirano bilo i ostvareno.

Blokada karte ako se ne validira

Putnici u gradskom prevozu moraće da validiraju važeću kartu, jer će im u suprotnom kontrolor ili drugo ovlašćeno lice istu blokirati, odlučila je Skupština grada. Deblokada vozne isprave moći će da se obavi na bus-plus šalterima.

Prema rečima šefa odborničke grupe DS, Balše Božovića, tarifni sistem nije prilagođen građanima i pojačana je represija prema putnicima.

– Postavlja se pitanje kako privatnici posluju sa dobitkom dok je Gradsko saobraćajno preduzeće u minusu. Isto tako, nepoznato je ko utvrđuje mrežu gradskih linija, kao i ko upoređuje rezultate poslovanja GSP-a – istakao je Božović.

Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz rekao je da je validacija kao obaveza predviđena ugovorom iz 2012. godine.

– Neće se raditi nikakva blokada za zaposlene, niti za druge kategorije koji imaju unapred plaćene karte – kazao je Mitrović.

Odlukom o izmenama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu preciznije su definisani pojmovi putnik, tarifni sistem, red vožnje i mnogi drugi.

Odlukom nisu obuhvaćeni profesionalni pripadnici Vojske Srbije, policije i komunalne policije, kao i deca do sedam godina, jer oni nisu u obavezi da imaju voznu kartu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari