Pokrenuta peticija da Njegoševa ulica na Vračaru bude šetačka zona (FOTO) 1Foto: Danas.rs/Ljiljana Bukvić

Zeleni pokret Vračar pokrenuo je peticiju da se Njegoševa ulica na Vračaru zatvori za saobraćaj i pretvori u šetačku zelenu oazu, čime bi se, kako kažu, omogućila zdravija životna sredina.

Brane ideju da je neophodno stvoriti više šetačkih zona i zatvoriti određene ulice za automobile.

– Njegoševa ulica je jedna od najlepštih ulica na Vračaru. Međutim, suočena je sa neprekidnim tokom automobila i problemima sa parkingom, pogotovo bahatim parkiranjem gostiju brojnih lokala koji se nalaze u Njegoševoj. I sa trenutnim stanjem ulica gubi svoj puni potencijal kao prostor za zajednicu. Verujemo da ste i sami mogli da se uverite sa bahatim vozačima koji se parkiraju po Njegoševoj ulici. Svakodnevna je situacija da nasred ulice ostave automobile i da mali autobus na liniji 24 ne može da prođe – ukazuje Zeleni pokret Vračar.

Predlog da se Njegoševa ulica zatvori za saobraćaj, kako kažu, nije samo korak ka zelenijem i održivijem urbanom prostoru, već je i investicija u zdravlje i blagostanje svih građana Vračara.

– Naše zalaganje za šetačke zone temelji se na nekoliko ključnih argumenata, uz uzimanje u obzir uspešnih praksi iz sveta. Peticija ima za cilj da opština Vračar u saradnji sa Sekretarijatom za saobraćaj zatvori Njegoševu ulicu i pretvori je u šetačku zelenu oazu. Takva Njegoševa će stvarati hlad i prostor bez buke u kojima ćemo svi moći da uživamo – poručuju i pozivaju građane na društvenim mrežama da podrže njihovu inicijativu.

Takođe, navode da bi pešačka zona pozitivno uticala i na lokalnu ekonomiju, ali i na bezbednost dece.

– Prodavnice, kafeterije, restorani i drugi biznisi prosperiraju kada ljudi bez žurbe mogu šetati, razgledati izloge i uživati u lokalnim delikatesima. Zatvaranje Njegoševe ulice za saobraćaj znači i stvaranje sigurnijeg prostora za decu, starije osobe i sve pešake. Transformacijom u pešačku zonu, Njegoševa ulica može postati primer održive urbane prakse. Prostor može biti iskorišćen za zelene površine, male parkove ili vertikalne vrtove, što dodatno doprinosi smanjenju urbanog „toplotnog ostrva“ i podizanju ekološke svesti – navode razloge za pokretanje peticije.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić, komentarišući ovu peticiju kaže za Danas da podržava svaki put kad neko predloži da se deo grada pretvori u pešačku zonu, a da je saobraćaj u Beogradu takav da uvek može da se organizuje bez obzira koja ulica ne radi, te da je sa saobraćajnog aspekta to izvodljivo.

– Taj deo oko Slavije baš ima puno pešaka, a vrlo malo prostora za njih. Mislim da bi to moglo da funkcioniše, bez nekog drastičnog narušavanja saobraćaja koji se odvija. Sve se to da sklopiti i 24-orka i pešaci i pešačka zona, samo mora dobro da se osmisli kako će stanari dolaziti do svojih stanova i da se vidi kako mogu da se koriste alternativni pravci. Njegoševa ima i parkiranje i prilično saobraćaja i taj saobraćaj koji ne ide Njegoševom morao bi da ide drugim ulicama, koje su da tako kažem paralelne i koje bi morale da prime taj saobraćaj – navodi naš sagovornik.

Pokrenuta peticija da Njegoševa ulica na Vračaru bude šetačka zona (FOTO) 5
Foto: Medija centar

Građanima bi, kako kaže Vujanić, značilo da imaju još jednu pešačku zonu više, jedino što bi, u vreme kada je Kalenić aktivan subotom i nedeljom, to možda moglo malo da “iskomplikuje život” onima koji bi odlazili autom na pijacu.

– Kad bi mi mogli bez automobila ja bih predložio da se zabrani auto u gradu, međutim to ne može. Ono što može to je ono što je izveo Pariz, Tokio i drugi gradovi da se smanji brzina. Recimo, mogla bi da se ograniči brzina na 30 km na sat na celoj teritoriji Beograda i to bi mnogo doprinelo da zagađenje bude manje a bezbednost veća i ljudi bi više šetali – ističe profesor Vujanić.

Da bi jedna ovakva inicijativa poput “Njegoševe bez automobila” zaživela Grad mora da donese odluku.

– Nije problem Sekretarijat za saobraćaj, oni to lako mogu da reše, jer su oni samo servis. Problem je da se donese odluka u Gradu. Kad gradska vlast da nalog oni bi u roku od desetak dana sve to mogli da reše bez problema, signalizacijom, saobraćajnim preprekama i slično i građani bi imali još jednu šetačku zonu– zaključuje profesor Milan Vujanić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari