Podrška učenicima iz osetljivih grupa 1Ilustracija: V. A.

Čak 90 odsto učenika iz osetljivih grupa, identifikovanih kao đaci kojima je potrebna dodatna podrška, upisalo je srednju školu u školskoj 2021/22. godini, a 90 odsto đaka koji pripadaju grupi najugroženijih učenika, odnosno učenika u riziku od napuštanja škole, unapredilo je svoje matematičke i jezičke kompetencije.

Ovo su neki od rezultata druge faze projekta “Zajedno ka srednjoj školi – Podrška deci iz osetljivih grupa u prelasku u srednju školu”, koji su predstvljeni danas na završnoj konferenciji u Beogradu.

Na skupu je iznet podatak da je u 10 osnovnih i 10 srednjih škola oko 1.000 učenika dobilo individualizovanu podršku sa ciljem osnaživanja i njih i njihovih porodica za završetak školovanja, a više od 400 učenika osnovnih škola je dobilo podršku u prelasku ka srednjoj školi.

Više od 10.000 učenika iz 20 osnovnih i srednjih škola je pohađalo nastavu kojoj je unapređen kvalitet, a preko 750 nastavnika je unapredilo svoj rad zahvaljujući obukama koje su realizovane u toku projekta, uključujući i više od 250 nastavnika osnovnih škola koji su se obučavali za unapređenje kvaliteta nastave.

U srednjim školama su uspostavljeni tranzicioni klubovi, mesta u kojima učenici dobijaju ciljanu podršku u vidu savetovanja, vršnjačke podrške, radionica i slično, rečeno je na konferenciji.

Projekat „Zajedno ka srednjoj školi“ realizuju Centar za obrazovne politike i švajcarska Dečija fondacija Pestaloci, uz podršku Ministarstva prosvete.

Prva faza projekta je započela 2017. godine kada se 10 osnovnih škola širom Srbije uključilo u sprovođenje aktivnosti u cilju pružanja podrške učenicima iz osetljivih grupa (deca iz siromašnih porodica i deca romske nacionalnosti) kako bi uspešno završili osnovnu i upisali srednju školu.

Nakon niza obuka za zaposlene u školama, identifikacije učenika koji su najugroženiji i kod kojih postoji veliki rizik da napuste školovanje, mentorske podrške školama, izrade i sprovođenja planova za pojedinačne učenike i planova na nivou škola, osnovne škole su postigle značajne rezultate i znatno smanjile osipanje učenika.

Međutim, projekat je prepoznao potrebu da se učenicima iz osetljivih grupa pruži podrška i tokom srednjeg obrazovanja, kao i da je potrebno u većem intenzitetu uključiti lokalne samouprave, kako bi se na nivou zajednice pružila podrška deci iz osetljivih grupa.

Stoga, u drugoj fazi projekta, koja je počela 2020. godine, osnovnim školama se priključilo 10 srednjih škola iz istih sredina, odnosno srednje škole koje najčešće upisuju učenici iz osetljivih grupa, kao i predstavnici lokalnih samouprava.

Tokom trajanja projekta, 10 lokalnih samouprava je usvojilo nove ili unapredilo postojeće mere podrške deci iz osetljivih grupa, a više od 30 predstavnika lokalnih samouprava je unapredilo kapacitete za pružanje podrške deci iz osetljivih grupa.

Projekat se sprovodi u 10 osnovnih i isto toliko srednjih škola, i u 10 lokalnih samouprava širom Srbije, tačnije u Aleksincu, Bečeju, Boru, Žablju, Knjaževcu, Leskovcu, Nišu, Novom Sadu, Surdulici i Ćupriji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari