Poslovne banke u Srbiji moraće od 5. decembra da transparentno prikazuju kamate, a potraživanja od klijenata moći će da ustupe samo drugim bankama, saopštili su u Narodnoj banci Srbije (NBS).


Zakon o zaštiti korisnika finansijskih usluga unosi niz novih rešenja, među kojima su i to da je banka dužna da svoje usluge ponudi prvenstveno u dinarima. Tek na zahtev klijenta i uz ukazivanje na rizike kojima se izlaže, banka će omogućiti ugovaranje te usluge vezane za stranu valutu. Banka je, ističu u NBS, u obavezi da pri odobravanju i pri otplati kredita indeksiranog u stranoj valuti primenjuje zvanični srednji kurs. Građani će prema novom zakonu imati pravo i da odustanu od zaključenog ugovora o kreditu, prekoračenju računa ili kreditnoj kartici 14 dana od zaključivanje ugovora bez navođenja razloga. Posle slanja obaveštenja banci o odustajanju od korišćenja usluge klijent je dužan da najkasnije u roku od 30 dana vrati banci glavnicu i kamatu iz osnovnog posla za vreme korišćenja novca.

Prema Zakonu koji stupa na snagu 5. decembra, građanin ima pravo da od banke najmanje dvaput godišnje dobije obaveštenje o stanju duga po ugovoru o kreditu, odnosno kreditnoj kartici, bez naknade. Građanin ima pravo, a banka je u obavezi da mu, u slučaju dozvoljenog prekoračenja računa, najmanje jedanput mesečno dostavi, u pisanoj formi, obaveštenje o svim promenama na njegovom računu, bez naknade.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari