privredni rastFoto: Shutterstock/GaudiLab

Više od 3.000 radnika u 60 kompanija širom Britanije tokom prošle godine učestvovalo je u probi četvrodnevne radne nedelje, a sudeći prema prvim rezultatima i reakcijama većina bi tu praksu mogla i trajno da zadrži.

Kompanije, od pivara do prodavnica ribe i čipsa, i programera softvera do firmi za zapošljavanje, su između juna i decembra 2022. omogućile radnicima da na posao dolaze tokom četiri, umesto pet dana.

Izveštaj u kojem se procenjuje uticaj ove probe otkrio je, kako piše BBC, da je imao „velike koristi“ posebno za dobrobit zaposlenih.

“Fej Džonson-Smit je mislila da je previše dobro da bi bilo istinito kada je njen šef rekao da može da ima slobodnu svaku sredu bez smanjenja plate. Kao i većina uključenih radnika, Fej je otkrila da je zdravija i srećnija zbog kraćeg radnog vremena”, piše BBC.

Autori izveštaja o rezultatima tvrde da bi uskoro svi mogli da imamo pauzu sredinom nedelje ili trodnevni vikend kao nešto normalno.

Međutim, pre nego što se svi odluče za četvorodnevnu nedelju sa punom platom, poslodavci će, piše BBC, morati da vide i koliko je povećanje produktivnosti.

“Radnici će morati da kreiraju usluge i proizvode za četiri dana koje su stvarali za pet, kako bi zaradili dovoljno novca. Takav rast produktivnosti pokazao se kao nerešivi izazov za ekonomiju Velike Britanije”, ističe se u tekstu.

„Ne znamo tačno šta se tačno desilo sa produktivnošću, ali na osnovu niza drugih pokazatelja, prihodima, osipanju radne snage, samoprocenama o produktivnosti, dobrom zaposlenju imali smo zaista dobre rezultate“, kaže Džulijet Šor, sa Bostonskog koledža.

Od 61 kompanije koja je učestvovala, 56 je reklo da će nastaviti sa četvorodnevnom nedeljom, barem za sada, dok je 18 reklo da će im ovo biti trajna politika.

I dok neki nisu uspeli da da posao za petdana sabiju u četiri, pojedini nisu pronašli mnogo koristi ali neki jesu i to najviše tamo gde se tiče “sagorevanja među zaposlenima”.

Postoje neke oblasti poslovanja u kojima porota još uvek ne zna koliko će to biti delotvorno. Naime, pokazalo se da je teže postići efikasnost u kontakt centru, koji je već bio pod velikim pritiskom i ciljevima koje treba da ispuni.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari