Potrošači su spremni da prihvate sve veći broj opcija za digitalno plaćanje koje im se nude. Korisnici kartica širom sveta traže od svojih banaka i trgovaca da im obezbede opcije za mobilna plaćanja koje se mogu koristiti u svakodnevnom životu.

Osim toga, broj komentara na tu temu na društvenim medijima dupliran je u 2015. godini. Ovo su rezultati istraživanja koje je u saradnji sa agencijom Prajm risrč realizovala kompanija MasterCard. Analizirano je dva miliona postova na temu mobilnih plaćanja na društvenim mrežama – Tviteru, Fejsbuku, Instagramu, kao i forumima i mrežama Gugl + i Jutjub, što je značajan rast u odnosu na 2012. kada je registrovano 85.000 postova. Još jedna podatak u korist povećanog interesovanja je pozitivni ton komentara o mobilnim platnim tehnologijama. „Kako im sve više opcija stoji na raspolaganju, tako i razgovori potrošača na društvenim mrežama dobijaju novu dimenziju. Moglo bi se zaključiti da potrošači u potpunosti prihvataju plaćanja naredne generacije“, kaže Mersi Koen, potpredsednica Sektora za digitalne komunikacije u kompaniji MasterCard.

Razmena informacija o digitalnim novčanicima, sa udelom od čak 97 odsto, dominira u razgovorima potrošača. Digitalni novčanici se sve više pominju u razgovorima na društvenim mrežama širom sveta i taj trend rasta registrovan je u svim regionima: u Azijskopacifičkom regionu zabeležen je rast od 159 odsto, u Evropi – 144 odsto, u Latinskoj Americi i Karibima – 20 odsto, na Bliskom istoku i Africi – 111 odsto, a u Severnoj Americi – 519 odsto. Osim o digitalnim novčanicima, na društvenim mrežama se razmenjuju i informacije o beskontaktnim karticama – takvih je 47 odsto informacija, biometriji (33 odsto), ličnim plaćanjima (14 odsto) i nosivoj tehnologiji (šest odsto). Razgovori o beskontaktnim karticama odnosili su se na prihvaćenost te tehnologije u sistemima javnog prevoza, uključujući prevoz u Londonu i Sankt Peterburgu, kao i na velikim sportskim događajima. Pominjanja nosive tehnologije u poslednjem kvartalu 2015. godine povećala su se 30 puta u poređenju sa prvim kvartalom.

Sigurnost i bezbednost mobilnih plaćanja je i dalje glavna tema razgovora. Rezultati istraživanja pokazuju da većina potrošača, odnosno čak 94 odsto anketiranih, ima pozitivan ili neutralan stav o uslugama koje im se nude. To je za tri odsto više nego 2014, a u poređenju sa 2012. godinom, kada je realizovano prvo istraživanje, to je skok za 24 odsto. Neke od tema koje su pokrenule najviše razgovora u 2015. godini su kraj korišćenja lozinki i biometrijska rešenja, što se vidi kroz razgovore na društvenim mrežama u 163 države širom sveta. Platne tehnologije povezane sa otiscima prstiju i elektrokardiogramom (EKG) takođe su sve zanimljivije, dok je prepoznavanje lica (Selfi pej) najpopularnija tema kad je reč o biometrijskim rešenjima – čak 55 odsto razgovora odnosi se na to.

 

I potrošači u Srbiji prate trendove

Iako digitalni novčanici i mobilna plaćanja još nisu dostupni u Srbiji, beskontaktna tehnologija jedna je od ključnih tema razgovora na društvenim mrežama. Prema rečima Artura Turemke, generalnog direktora za tržišta Balkana, rezultati istraživanja MasteIndex 2015. pokazali su da je svest potrošača u Srbiji o toj tehnologiji na visokom nivou, s obzirom na to da je 65 odsto anketiranih čulo za takav način plaćanja. On je dodao i da je anketa sprovedena na MasterCard Srbija Fejsbuk strani o informisanosti potrošača pre kupovine pokazala da je internet glavni izvor informacija za čak 87 odsto ispitanika, „što je dobar indikator pravca digitalnog razvoja u kome se kreće e-trgovina u Srbiji“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari