Država na poslu s niškim aerodromom tri milijarde dinara "u plusu" 1Foto: N1

Vlada Srbije je u januaru ove godine, u potpunoj tišini, prenela zemljište i sve zgrade aerodroma „Konstantin Veliki“ preduzeću Aerodromi Srbije, koje po podacima APR-a ima nula zaposlenih, procenjujući pri tom da je vrednost prenesenog zemljišta sa pripadajućim objektima čak 51,7 odsto veća od one koja je godinama unazad saopštavana, rekli su juče u Nacionalnoj koaliciji za decentralizaciju, koja je deo Inicijative „Ne damo niški aerodrom“.

– U Odluci Skupštine Aerodroma Srbije o povećanju osnovnog kapitala, iz januara ove godine, do koje smo došli, procenjena vrednost prenesenog zemljišta sa pripadajućim objektima niškog aerodroma iznosi 8.829.573.171,50 dinara, a da pri tom u to nisu uračunate dve parcele. Niški zvaničnici su, međutim, uvek tvrdili da Grad za to zemljište duguje Ministarstvu odbrane 5,8 milijardi dinara. Za sada je potpuno nejasno da li će Republika biti dužna da Gradu Nišu nadoknadi tu razliku od tri milijarde dinara i šta se to dogodilo s dve parcele koje su se u postupku ovog prenosa „izgubile“ – kaže za Danas Mladen Jovanović, predsednik UO NKD i aktivista Inicijative „Ne damo niški aerodrom“.

Jovanović podseća da su republički i lokalni zvaničnici kao jedan od ključnih razloga za državno preuzimanje vlasništva nad aerodromom „Konstantin Veliki“ od Grada Niša isticali činjenicu da niški budžet „nije u stanju da isplati dug“ za aerodromsko zemljište od 157 hektara sa pripadajućim objektima, sugerišući da za Republiku to neće biti problem. Prema ugovoru između Grada Niša i Ministarstva odbrane iz 2010. godine, Niš je u obavezi da kompletan dug izmiri do 2020. godine, a do prošle godine je, prema dostupnim podacima, isplatio tek oko jedan odsto.

Ministarka saobraćaja Zorana Mihajlović je, međutim, pre nešto više od dva meseca kazala da je ovaj dug „ozbiljan problem“ i da bi Ministarstvo odbrane i Grad Niš trebalo da formiraju komisiju koja će se „pozabaviti tim pitanjem“, ne navodeći da će država preuzeti isplatu duga. Niški gradonačelnik Darko Bulatović je samo dve sedmice ranije kazao da će država „oprostiti“ dug, navodeći da je njegovo otpisivanje „u proceduri“ i u „fazi raskida“.

– Ne postoji niti jedan zvaničan dokument koji obavezuje Republiku da oprosti dug Grada Niša za aerodromsko zemljište. Ukoliko Republika i Grad Niš ne regulišu pitanje ovog dugovanja, i to najkasnije do 29. juna sledeće godine, naš grad će biti u obavezi da od tog datuma isplaćuje dnevnu kamatu od 6.313 evra – kaže Jovanović.

– Status fantomskog preduzeća Aerodromi Srbije, kao i tajnovitost poslova sa koncesijom beogradskog Aerodroma „Nikola Tesla“ i procesom prenošenja vlasništva Aerodroma Niš, otvaraju niz sumnji. Kao društvo sa ograničenom odgovornošću, „Aerodromi Srbije“ mogu ući u koncesiju koja se tiče niškog aerodroma, a u koju niški aerodrom, kao (gradsko) javno preduzeće, ne može da uđe. Takođe, kao društvo sa ograničenom odgovornošću, oni nisu obveznik državne revizije, niti su dužni da bilo kome dostavljaju informacije od javnog značaja. Da li su koncesija za niški aerodrom i netransparentnost poslova vezanih za njegov status i funkcionisanje i bili ciljevi za njegovo preuzimanje od strane Republike – pita Jovanović.

Jovanović: Preseljenje Aerodroma Srbije u Niš je kukavičije jaje

– Preseljenje Aerodroma Srbije iz Beograda u Niš je besmislen i populistički potez koji ni na koji način neće doprineti boljem funkcionisanju niškog i drugih „malih aerodroma“ u zemlji, zbog čega je ono navodno osnovano. Ovakva odluka ne predstavlja decentralizaciju, jer će se sve odluke i dalje donositi u Beogradu, već kukavičije jaje i zamazivanje očiju građanima – kaže Mladen Jovanović.

Novopostavljeni direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković kazao je nedavno da očekuje da će sedište tog preduzeća biti preseljeno u Niš do kraja ovog meseca. Aerodromi Srbije bi trebalo da brinu o razvoju 30-ak aerodroma, među kojima su osim niškog i aerodromi „Morava“ kod Kraljeva i „Ponikve“ kod Užica, kao i veći broj sportskih aerodroma.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari