Treći javni poziv zainteresovanima za privatizaciju kragujevačke fabrike „21. oktobar“ ističe sredinom ove nedelje, a za sada se ne zna da li je neko dostavio ponudu. Na prethodna dva poziva, nije se javio niko od potencijalnih kupaca, čak ni slovenačko Gorenje za koje se u toj fabrici godinama unazad proizvode milionske serije delova za ugradnju u belu tehniku.

Gorenje je svojevremeno poslalo i pismo o zainteresovanosti za privatizaciju te fabrike, ali se još uvek ne zna da li će u tome učestvovati. U fabrici nemaju zvanična saznanja da li se ovoga puta neko prijavio, ali nezvanično kažu da verovatno nije, uključujući tu i Gorenje u koje su verovali da će dostaviti ponudu. Ipak, u „21. oktobru“ kažu da su spremni i za tu opciju, i da ih to što nema kupaca neće odvesti u stečaj. Naprotiv, fabrika se sprema, tvrde u „21. oktobru“, za nastavak proizvodnje za slovenačko Gorenje. Saradnja sa Slovencima bi, ističu, bila nastavljena čak i ako bi neka firma u poslednjem roku kupila imovinu „21. oktobara“. Naime, prema pripremljenom kupoprodajnom ugovoru, novi vlasnik bi preuzeoobavezu da zatečenu proizvodnju nastavi još dve godine, a trenutno pogoni rade jedino za Gorenje.

Direktor“21. oktobra“ Goran Stojković kaže da se od 193 zaposlena, njih 160 izjasnilo za odlazak iz fabrike uz neku od opcija iz ponuđenog socijalnog programa. Međutim, to će moći da ostvari 115 radnika, dok preostali ostaju u preduzeću, kako bi nastavili proizvodnju. Uz to, poslovodstvo“21. oktobra“ sprema se da podnese unapred pripremljen plan reorganizacije (UPPR) fabrike, koji je u izradi. Ukoliko na prvom poverilačkom ročištu u kragujevačkom Privrednom sudu plan dobije saglasnost poverilaca, Vlada bi usvojila zaključak nakon čega bi fabrika umesto Agencije za privatizaciju prešla u nadležnost Privrednog suda.

U „21. oktobru“ kažu da su svesni rizika koji preuzimaju podnošenjem UPPR-a, jer to podrazumeva nastavak poslovanja uz uredno servisiranje svih obaveza prema državi, dobavljačima i radnicima, ali i da veruju u stabilnost poslovne saradnje sa Gorenjem.

Inače, „21. oktobar“ je bila jedna od najznačajnijih fabrika Grupe Zastava, koja je dobar deo proizvodnje izvozila mahom u bivši SSSR, za tamošnjeg proizvođača automobila VAZ, odakle su u Zastavu, kao „kontraisporuke“ stizale gotove „Lade“. Nakondekomponovanja Grupe „Zastava“, 2001, fabrika posluje kao samostalno preduzeće u restrukturiranju, a preteće propasti spasila ga je proizvodnja za slovenačkog partnera. Pre dve godine, pogon „21. oktobra“ u Gruži kupila je norveška kompanija Rap Marine, koja ovde, kao i u ostalim svojim fabrikama u Evropi i Americi, proizvodi delove za naftne platforme i tankere.


Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari