Oko 60 odsto porodičnih firmi u Srbiji posluje manje od 20 godina i ne zapošljava više od 10 radnika, što ukazuje da je porodični biznis zapostavljen, ocenjeno je danas na poslovnom forumu o porodičnim firmama.


Direktorka agencije „Chapter4“, koja je i organizator skupa, Tamara Bekčić, kazala je da se o porodičnom biznisu u Srbiji malo zna, ali da ono zapravo predstavlja „stub razvoja ekonomije“. Prema istraživanju, koje je ta agencija radila početkom godine, na uzorku od 170 porodičnih firmi u Srbiji, oko 58,3 odsto firmi ne zapošljava na visokim pozicijama menadžere koji nisu članovi porodice, iako većina misli da je to dobro. Istraživanje je pokazalo da su preduzetnici kao najveće probleme u poslovanju izneli visoke poreze, pronalazak kvalitetnih radnika, kao i komplikovanu administraciju, a na skupu je rečeno da se teško prilagođavaju i čestoj promeni u zakonodavstvu. Prema rezultatima istraživanja, porodična firma se retko prenosi na drugu generaciju vlasnika, u samo 29,2 odsto, a treća generacija naslednika nastavila je sa vođenjem kompanije u svega 2,4 odsto.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari