Još jedan vozač GSP dobio otkaz 1foto (BETAPHOTO/MILOŠ MIŠKOV/MO)

Sima Šarik dobio je otkaz na mesto vozača u GSP Beograd, nakon dve decenije rada, a ista mera primenjena je I prema dvojici njegovih kolega koji su govorili na protestu radnika ovog preduzeća ispred Predsedništa, objavio je N1.

Šarik kaže da su razlozi za otkaz neosnovani, a pravdu će da potraži na sudu. Govoreći o položaju vozača u GSP Beograd, navodi da su primorani da rade „po osam sati, šest dana bez pauze, koja im se na kraju radnog vremena dopiše“, iako im u kolektivnom ugovoru stoji da rade 40 sati nedeljno.

-S jedne strane nam kažu da nismo u obavezi da radimo na slobodan dan, a sa druge strane nas primoravaju – navodi Šarik.

Dodaje da im za taj dodatni radni dan, a u stvari njihov slobodan, ne sleduje ni topli obrok.

– Na teret mi se stavlja nepostojeće prekoračenje brzine – što mogu i da dokažem na sudu, zatim da se nisam validirao na kapiji kada sam ulazio, odnosno izlazio s posla, a danas su primetili na kapiji da mi je kartica neispravna – znači nije do mene, do kartice je… I glavni osnov je taj što sam na protestu, koji su drugi neki momci zakazali – na mirnom protestu ispred Predsedništva, oni su držali govor i pozvali me da kažem nešto. Rekao sam nešto što je javno dostupna informacija, rekao sam kolika nam je realna plata – da je to 65.000 dinara, a ne 80.000 kako nam predstavljaju u medijima, da je to „mazanje očiju“, jer je 80.000 plata sa prekovremenim, noćnim radom – navodi Šarik.

Takođe, u rešenju o otkazu mu je navedeno i da je izjavio da je 2014. bila veća plata nego sada. „Oni mi navode da je 2014. godine prosečna plata (u GSP) bila 50.000, sada je 79.000, a ako pogledamo unazad – pošto je bila nafta i koliko je bio evro, a koliko to sada“, pita Šarik.

– Razlog za otkaz su naveli da sam davao izjavu pred trećim licima, jer ja ne smem da govorim pred trećim licima. Ja ako sam rekao nešto u tom parku, to je bilo pred kolegama koji već sve to znanju. Nisam davao ni za kakvu televiziju, medije izjavu, jer sam svestan da mogu da dobijem otkaz i uvek sam se suzdržavao da ne kažem istinu, sada mogu – dodao je.

Ističe da protest nije on organizovao, ali da su njih trojica, od ljudi koji su se obraćali kolegama na tom skupu – dobili otkaze.

Podsetimo, i vozač Zoran Stefanović takođe tvrdi da mu je nezakonito uručen otkaz i da je bivši direktor Radiša Momčilović iskoristio protest koji je on organizovao da ga udalji sa radnog mesta. Šarik kaže da je, uz njih dvojicu, otkaz dobio i Marko Stojanović.

Jedino po čemu se razlikuje Šarikov slučaj je to što je novi otkaz potpisao nedavno postavljeni direktor Zoran Šarac. Na pitanje da li je uspeo da razgovara sa novim direktorom, Šarik odgovara da ga je primio na sastanak koji je tražio, ali da je rekao da navodno ništa ne može da uradi. Interesantno je to što mu je novi direktor Šarac, kako kaže, prvo dao otkaz, pa ga tek onda saslušao.

Šarik za otkaze krivi i Samostalni sindikat GSP Beograda, navodeći da nisu stali u zaštitu vozača, što im je posao. Tvrdi da to nije prvi put i kao primer navodi da ništa nisu uradili iako su im se vozači žalili po pitanju radnog vremena. „Kolektivnim ugovorom radimo 40 sati nedeljno, ali nas primoravaju da radimo i duže, jer nema vozača, šest dana po osam sati bez pauze koju nam dopišu na kraju smene. I dok prođem pranje ja dnevno radim devet sati, šest dana u nedelji. Topli obrok nije plaćen za rad na slobodan dan, a prekovremeni sat je plaćen manje od redovnog jer „bonus“ od 30 odsto dobijamo samo na redovan rad. Sa jedne strane nam kažu da nismo u obavezi da radimo na slobodan dan, a sa druge strane nas primoravaju. Na kraju godine mi smo radili 14 meseci po broju sati“, kaže Šarik.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.