Da upravljanje ugledom neke kompanije na internetu sve više dobija na značaju, u to ne treba sumnjati. Ali šta to praktično znači, odnosno na šta menadžment mora da obrati pažnju ukoliko proceni da bi za kompaniju bilo dobro da ima i internet prezentaciju i kako izbeći negativne efekte tog pojavljivanja? Karolina Skipsi, vlasnica i direktorka britanske agencije Ignajt, inače jedan od učesnika konferencije Sempl, koja se 28. i 29. novembra održava u Portorožu, prenosi čitaocima Danasa svoja iskustva u vezi sa očuvanjem ugleda firme na internetu.

Čini se da je Gugl postao najbolji savetnik potrošača u procesu odlučivanja za neki od brendova. Koliki je, zapravo, uticaj Gugla na poslovanje preduzeća?

– Moglo bi se reći – ogroman. Naime, činjenica je da se i negativne konstatacije u vezi sa nekim proizvodom pojavljuju na prvoj strani Guglovog pretraživača. To je nateralo mnoge kompanije, koje su zbog toga pretrpele štetu, da nam se obrate za pomoć. Ali, sve veća popularnost Gugla rezultirala je i gotovo dramatičnim rastom potražnje za našim uslugama koju iskazuju i potrošači, a ne samo brendovi.

Kako biste objasnili onlajn poslovnu reputaciju brendova? Kako je postići i, što je još važnije, kako je održati?

– U početku smo klijentima pravili internet stranice iz različitih oblasti, od finansija do saveta za dom. Pošto smo postali prepoznatljivi po uspešnom stvaranju dobrih pozicija ključnih reči na pretraživačima, obratio nam se klijent kome je, zbog negativnih objava na prvoj strani rezultata na pretraživaču, brzo padala prodaja. Posle detaljnije analize problema utvrdili smo da je upravljanje ugledom na internetu, zapravo, specijalizovana usluga i da se u pružanju te usluge izdvaja nekoliko američkih igrača na tržištu. Zanimljivo je da usluge upravljanja ugledom danas čine više od 90 odsto našeg poslovanja.

Naš zadatak se svodi na to da za klijente dobijemo istinite, pozitivne objave zadovoljnih korisnika. Najpre analiziramo njihove rezultate na pretraživačima, a onda izrađujemo plan rada u kojem se definiše njihova trenutna „digitalna imovina“ kao i svi dodatni profili, sadržaji i internet stranice koje su im potrebne. Suština našeg posla svodi se, zapravo, na izgradnju nove imovine na internetu, njenu optimizaciju za kompaniju ili brend, kreiranje kvalitetnog sadržaja, kao i odnosa s javnošću.

Kako se pravilno pozicionirati na internetu i izbeći najčešće greške? Koje su to tehnike i alate kojima se služiti u tom procesu?

– Nažalost, ne postoji efikasan način da se izbegnu negativni komentari. Ako se pak preduzeće nađe u takvom vrtlogu, odnosno u situaciji da negativne komentare prenesu i klasični mediji, onda se mora potruditi da se njegovo digitalno prisustvo visoko kotira na internet pretraživačima, naravno zajedno s onim što prodaje. Osim toga, mora da počne da stvara nova digitalna sredstva – mikro internet stranice, blogove, profile na društvenim mrežama, što će mu pomoći da dobije još veću pokrivenost na Guglu. Važno je i da se, s vremena na vreme, ažuriraju sadržaji, kako se ne bi dogodilo da recimo neka priča iz 2006. godine bude bolje pozicionirana na pretraživačima od informacije objavljene pre šest meseci.

Suživot medija

Kakva je, prema Vašim procenama, budućnost konvencionalnih medija imajući u vidu sve veću moć digitalnih medija?

– Sva istraživanja ukazuju na to da vreme klasičnih medija nije prošlo. Naprotiv, još uvek imaju veliku moć koju digitalni mediji mogu dodatno da povećaju. To se zove suživot. Jedni bez drugih više ne mogu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari